خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

نکاتی که باید قبل از خرید دستگاه تصفیه آب عالی در نظر گرفته شود

نکات تاثیر گذار در خرید دستگاه تصفیه آب

خرید دستگاه تصفیه آب برای آن دسته از افراد جامعه که برای سلامتی خود و خانواده اهمیت زیادی قائل هستند به یکی از چالشهای اساسی مبدل گردیده است. از جمله نکاتی که قطعا باید قبل از خرید دستگاه تصفیه آب خانگی عالی در نظر گرفته شود توجه به مشخصات و ویژگی های این تجهیزات سلامت محور است. اما چه ویژگی هایی باعث تمایز این دستگاه ها می شود؟ در این مقاله به بررسی نکاتی که به ما کمک می کند تا دستگاه تصفیه آب متناسب با نیازمان را بخریم می پردازیم.

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی
خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

فهرست اطلاعات جهت خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

فهرست اطلاعات دستگاه تصفیه آب همانند دیگر وسایلی که می خریم از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا قبل از خرید گوشی تلفن همراه یا تجهیزاتی از این قبیل، به بررسی مشخصات و ویژگی های آن می پردازیم. به همین دلیل باید قبل از ثبت سفارش و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی حتما فهرست اطلاعات و مشخصات آن را دقیق بررسی کنیم. این فهرست باید شامل اطلاعاتی راجع به تست کیفیت آب (TDS)، ظرفیت، تعداد فیلترها، هزینه دستگاه و هزینه تعمیرات، ابعاد، مصرف برق، ضمانت نامه و ویژگی های ظاهری و ساختاری محصول باشد.

تست کیفیت آب قبل از خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

TDS یا همان کل مواد جامد محلول در آب مخفف کلمه (stands for total dissolved solids) است و نشان دهنده غلظت همه مواد محلول در آب است. TDS یکی از مهم ترین فاکتورها در خرید دستگاه تصفیه آب خانگی است. منظور از کل مواد جامد در آب نمک های معدنی و مقدار کمی ماده آلی است.

نمک های معدنی از 2 گروه کاتیون ( کلسیم، منیزیم، پتاسیم وسدیم ) و آنیون ( کربنات ها، نیترات ها، بی کربنات ها، کلریدها و سولفات ها ) است. یکا ( واحد اندازه گیری ) TDS پی پی ام PPM است. مقدار و اندازه این مواد جامد در آب بسیار حائز اهمیت است. مقدار استاندارد TDS در آب بین 20 تا 100 ppm تعریف شده است.

تست سختی آب
تست سختی آب

فیلتر های دستگاه تصفیه آب

اکثر دستگاه های تصفیه آب 6 فیلتر هستند. هر یک از این فیلتر ها کارآیی خاصی دارند. هرچند که دستگاه های تصفیه آب 7 و 8 یا 12 فیلتره هم وجود دارد که چندین مرحله اضافه در تصفیه اب دارند.

فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی
فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی
  • فیلتر الیافی: فیلتر الیافی در مرحله اول تصفیه آب قرار دارد. این فیلتر از الیاف مصنوعی پلی پروپیلن ساخته شده است. این فیلنر آلاینده های فیزیکی موجود در آب را تا قطر 5 میکرون حذف میکند.
  • فیلتر کربن فعال ( UDF ): فیلترهای کربن فعال در مرحله دوم تصفیه آب قرار دارد و باعث حذف کلر، گازهای شیمیایی محلول در آب، آفت و سموم میشود.
  • فیلتر کربن بلاک ( CTO ): فیلترهای کربن بلاک در مرحله سوم تصفیه آب قرار دارد و با منافذی به اندازه 5 میکرون به حذف کامل آلاینده های فیزیکی باقی مانده در آب میپردازد.
  • فیلتر اسمز معکوس RO: فیلترهای اسمز معکوس RO در مرحله چهارم قرار دارد و یکی از مهمترین مراحل در تصفیه آب محسوب میشود. این فیلتر آلاینده های شیمیایی آب را تا قطر 0.0001 میکرون حذف میکند.
  • فیلتر کربن نهایی: فیلتر کربن نهایی در مرحله 5 تصفیه آب قرار گرفته و در این مرحله طعم، رنگ و بوی نامطبوع آب گرفته شده  و آب گوارا تر میشود.
  • فیلتر مینرال: فیلتر مینرال در مرحله ششم تصفیه اب قرار دارد و در دستگاه های تصفیه آب 6 مرحله ای مرحله آخر تصفیه آب است. در این مرحله املاح مفید در آب مثل کلسیم، منیزیم و … به آب اضافه میشوند.

فیلتر های مکمل دستگاه تصفیه آب

مرحله 7 در دستگاه های تصفیه آب 7 مرحله ای توسط فیلتر آلکالاین قلیایی ORP انجام می شود. این فیلتر خاصیت اسیدی آب را خنثی می کند و آب خروجی دستگاه را بین 8 تا 9.5 درجه قلیایی تنظیم می نماید.

فیلتر اشعه یو وی یا همان فیلتر فرا بنفش در دستگاه های تصفیه آب 8 مرحله ای باعث از بین رفتن کامل میکروبها، ویروسها، انگلها و باکتری ها بوده و آب را کاملا ضدعفونی می نماید.

از دیگر فیلتر های مکمل دستگاه آب تصفیه کن که هنگام انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی تاثیر گذار هستند می توان به فیلتر های محافظ اسمز معکوس، فیلتر آنتی باکتریال، فیلتر سوپر مینرال و فیلتر اکسیژن ساز اشاره نمود.

ظرفیت و ابعاد تصفیه آب

ظرفیت و ابعاد دستگاه تصفیه آب باید متناسب با نیاز شما باشد. مثلا برای شرکت های بزرگ و کارخانه ها از دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی استفاده میشود. اما برای مصارف خانگی با توجه به نیازتان میتوانید از دستگاه های تصفیه آب خانگی ( در داخل منزل ) و یا دستگاه های پیش تصفیه آب جهت پالایش آلاینده های فیزیکی آب لوله کشی کل ساختمان استفاده کنید.

خرید دستگاه تصفیه آب
خرید دستگاه تصفیه آب

مصرف برق دستگاه تصفیه آب

در دستگاه های تصفیه آب که دارای فرایند اسمز معکوس RO هستند یک پمپ 125 psi وجود دارد که مصرف برق این پمپ 24 ولت است که مقدار بسیار ناچیزی است. به همین دلیل استفاده از دستگاه های تصفیه آبی که مجهز به فرایند اسمز معکوس RO هستند درهنگام خرید دستگاه تصفیه آب حائز اهمیت است. نکته مهم در عملکرد برق دستگاه تصفیه آب، هوشمند بودن آن است و به این معنی است که فقط در زمان استفاده از دستگاه تصفیه آب، برق مصرف میشود.

هزینه تعمیرات پس از خرید دستگاه تصفیه آب

قبل از تصمیم گیری نهایی، هزینه های لازم برای تعمیر دستگاه تصفیه آب مثل تعویض فیلتر دستگاه تصفیه اب را نیز در نظر بگیرید. این هزینه متناسب با نوع دستگاه ممکن است متفاوت باشد.

هنگام خرید دستگاه تصفیه آب بسیار دقت کنید تا دستگاهی متناسب با نیازهایتان تهیه کنید. شرکت آبگونه جهت خرید انواع دستگاه های تصفیه آب در خدمت شماست.

آبگونه پالایش گستر نوین

شرکت آبگونه پالایش گستر نوین بزرگترین وارد کننده و تامین کننده انواع دستگاه تصفیه آب خانگی ، نیمه صنعتی و پیش تصفیه در کشور و نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش برندهای آکوا پرو، آکوا لایف، آکوا پیور، آکوا اسپرینگ، آکوا لاین، آکوا کلیر، سافت واتر، سی سی کا و جامبو می باشد.

 

این مجموعه ضمن مشاوره و همراهی قدم به قدم جهت انتخاب بهترین ها توسط خریداران محترم، با ارائه ضمانت نامه های استثنائی دو ساله در سطوح برنزی، طلائی و الماس همراه با خدمات پس از فروش مادام العمر، اصالت و کیفیت دستگاه ها و خدمات مطلوب شما را تضمین می نماید.

جهت اخذ مشاوره رایگان پیش از انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب خانگی، با کارشناسان و مشاوران ما در شرکت آبگونه در ساعات اداری با تلفن 02191015300 و در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل با تلفن همراه 09912030530 تماس حاصل فرمایید.

اشتراک در
اطلاع از
امتیازدهی
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها