استاندارد WQA

اهمیت استاندارد WQA در دستگاه تصفیه آب

اهمیت وجود استاندارد WQA در دستگاه تصفیه آب

اهمیت استاندارد WQA در دستگاه تصفیه آب از جایی مشخص می شود که می دانیم اهمیت آب برای توسعه سلامت و بهداشت جوامع برای کسی پوشیده نیست. این آب باید دارای استاندارد های لازم جهت حفظ سلامت جوامع بشری باشد. کیفیت آب به ویژگی های شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی آب بر اساس استانداردهای استفاده از آن اشاره دارد. اغلب با ارجاع به مجموعه ای از استانداردها استفاده می شود. مطابق با آنها، که عموماً از طریق تصفیه آب حاصل می شود، می توان ارزیابی کرد.

استاندارد WQA
استاندارد WQA

استاندارد WQA از رایج ترین استانداردهای مورد استفاده است. از این استاندارد برای نظارت و ارزیابی کیفیت آب و سلامت اکوسیستم ها استفاده می شود. همچنین ایمنی تماس با انسان، گستردگی آلودگی آب و وضعیت آب آشامیدنی را نشان می دهد. کیفیت آب تاثیر بسزایی بر تامین آب دارد و اغلب گزینه های تامین آب را تعیین می کند.

دستگاه تصفیه آب خانگی

سازمان بهداشت جهانی (World Health Organization) بر این اساس اقدام به تهیه و تدوین استانداردی جهت تعیین معیارها و روشهای تامین، حفظ و نگهداری آب اشامیدنی سالم کرده است. در این استاندارد میزان مجاز غلظت مواد گوناگون در آب اشامیدنی و توصیه هایی جهت ارتقاء کیفیت آن صورت گرفته است.

پارامترهای کیفیت آب بر اساس استفاده مورد نظر تعیین می شود. کار در زمینه کیفیت آب بیشتر بر روی آبی متمرکز است که برای مصارف شرب، مصارف صنعتی/خانگی یا بازسازی (محیط/اکوسیستم، عموماً برای سلامت انسان/آبزیان) تصفیه می شود.

دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا

آب سالم

مطابق با تعاریف سازمان بهداشت جهانی، آب آشامیدنی سالم آبی است که شرب آن هیچ گونه خطری برای مصرف کنندگان نداشته و سلامتی افراد را به خطر نمی اندازد. در همین راستا در سال 1974 میلادی انجمنی به نام انجمن کیفیت آب با نام اختصاری WQA در کشور ایالات متحده تاسیس گردید.

دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر

این انجمن دارای بیش از 2500 عضو شامل 2 گروه تولید کنندگان و فروشندگان می باشد. مهمترین هدف آن در درجه اول استاندارد و نظارت بر تجهیزات تولید کنندگان است. با توجه به اهمیت استاندارد WQA شرکتهای عضو انجمن متعهد میگردند که تمامی استانداردهای مربوطه را در تجهیزات و دستگاهها تولیدی در بخش مسکونی، تجاری و صنعتی را رعایت نمایند. استانداردهای مربوطه در حوزه آب و تجهیزات تصفیه آب متشکل از NSF ،SCC و ANSI می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دیگر استاندارها می توانید مقاله << اهمیت استاندارد NSF در دستگاه تصفیه آب >> مطالعه فرمایید.

دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا اسپرینگ

هدف از تاسیس این نهاد نظارت بر کیفیت آب و کنترل رعایت استانداردهای لازم است. مهمترین موارد نظارتی در کیفیت آب عبارتند از:

  • تصفیه خانه های آب شهری
  • کارخانجات تولید آب های آشامیدنی
  • تولید کنندگان دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی

امروزه با توجه به افزایش روز افزون جمعیت و نگرانی بابت بیماری های ناشی از مصرف آبهای آلوده اهمیت آن بیش از پیش احساس می گردد. همچنین با رشد جمعیت در شهرها و افزایش نیاز انسان ها به آب، علاوه بر دولت ها شرکت های خصوصی نیز اقدام به تهیه و فروش آب آشامیدنی کرده اند. نشان این انجمن مهر استاندارد طلائی است که اعتبار آن توسط سازمان ملی استاندارد آمریکا و کشور کانادا مورد تائید قرار گرفته است.

دستگاه تصفیه آب خانگی سی سی کا

اهمیت استاندارد WQA در دستگاه تصفیه آب
اهمیت استاندارد WQA در دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب و استاندارد WQA

کلیه شرکتها و صنایع مرتبط در زمینه تصفیه آب شهری، روستائی، صنعتی و خانگی که در محصولات تولیدی خود استانداردهای لازم را رعایت نموده اند قادر به اخذ این استاندارد بین المللی می باشند.  مانند دستگاه های تصفیه آب تایوانی شامل برندهای آکواپرو، آکوالایف، سافت واتر، سی سی کا و … که همگی دارای استاندارد WQA می باشند.

دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو

بنابراین شرکتهای واردکننده و فعال در زمینه تصفیه آب باید هنگام عقد قرارداد خرید دستگاه و تجهیزات تصفیه آب از برندهای خارجی، توجه ویژه ای به موضوع اهمیت استاندارد WQA و رعایت استاندرادهای بین المللی و کسب اطمینان از اصالت و کیفیت مطلوب تجهیزات خریداری شده داشته باشند.

این مساله مهم گاهی توسط شرکت های وارد کننده و عرضه کننده دستگاه تصفیه آب نادیده گرفته می شود. علت آن اغلب توجه به منافع مالی و کسب سود بیشتر است و چه بسا ممکن است گاها مصرف کننده بعلت عدم آگاهی و دانش کافی، از یک محصول تصفیه آب غیر استاندارد و زیان آور جهت برطرف نمودن نیازهای بهداشتی خود و خانواده استفاده نموده و از عوارض آن نیز هیچگونه اطلاعی نداشته باشد.

دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا لایف

آبگونه پالایش گستر نوین

با توجه به ارزش این استاندارد، وجود آن جهت اطمینان از کیفیت عملکرد دستگاه های تصفیه آب لازم و ضروری به نظر می رسد. به همین علت شرکت آبگونه پالایش گستر نوین بعنوان یک مجموعه سلامت محور ضمن تلاش جهت افزایش آگاهی و اطلاعات عمومی خریداران گرامی خود را ملزم به ارائه و فروش دستگاه تصفیه آب برندهای معروف و دارای استاندارد WQA دانسته و همواره در جهت آسودگی خاطر و آرامش خیال خریداران محصولات خود گام برداشته است.

 

خریداران محترم می توانند از طریق ورود به لینک https://wqa.org/find-products و وارد نمودن نام برند تجاری خریداری شده، از اخذ این استاندارد توسط شرکت سازنده اطمینان حاصل نمایند. جهت برقراری تماس با مرکز خرید دستگاه تصفیه آب با تلفن های 02191015300 یا 02191015335 تماس حاصل فرمایید.

اشتراک در
اطلاع از
امتیازدهی
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها