تصفیه آب و تاثیرات آن در کاهش بیماری در دراز مدت

تصفیه آب و تاثیرات آن در کاهش بیماری در دراز مدت

تصفیه آب

تصفیه آب چالش قرن جدید؛ آب از اساسی ترین نیاز های بدن ما است. همانطور که میدانید 70% بدن ما از آب است. آب مایعی حیاتی برای بدن ما است و باید پاک و سالم باشد، در غیر این صورت میتواند مشکلات جدی برای بدن ما به وجود بیاورد.

پس باید طی فرایندی ترکیب های شیمیایی و مواد آلی نامطلوب و بیماری زا و همچنین یکسری مواد معدنی و آلاینده های بیولوژیکی از آب حذف شود. این فرایند همان تصفیه آب نام دارد.

این فرآیند میتواند به 2 صورت تقطیر ( تبدیل مایع به بخار برای متراکم کردن آن به شکل مایع ) و دییونیزاسیون ( حذف یون از طریق استخراج نمک‌های محلول ) انجام شود.

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

در سفری به جنوب کشور متوجه شدم که آب های تصفیه نشده دارای بو, رنگ و مزه خاصی هستند و حتی میتوانند قابل شرب هم نباشند. پس یکی از اهداف اصلی در این زمینه تامین آب آشامیدنی سالم و قابل شرب است.

دستگاه تصفیه آب

برای حفظ سلامتی بیشتر برای نوشیدن از این مایع حیاتی بهتر است از دستگاه های تصفیه آب استفاده کنیم. البته بعضی از این آلاینده‌های غیر عفونی موجود در آب آشامیدنی مانند سرب و سایر فلزات سنگین، آرسنیک و همچنین ارگانوفسفره‌های آفت‌کش‌ها و حشره‌کش‌ها به خطرات سلامتی کمک می‌کنند.

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

"دستگاه

دسترسی به آب سالم در کل جهان موضوعی مهم و اساسی تلقی میشود. زیرا تصفیه اب نیاز کاربردهای پزشکی، دارویی، شیمیایی و صنعتی را برای آب تمیز و آشامیدنی برآورده می کند.

همچنین لازم به ذکر است که روش خالص سازی میتواند غلظت آلاینده هایی مانند ذرات معلق، انگل ها، باکتری ها، جلبک ها، ویروس ها و قارچ ها را کاهش دهد.

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو

تصفیه اب به شدت به ماهیت و سطح آلاینده های موجود در آب بستگی دارد. تصفیه اب به پردازش  اب بازیافتی و کثیف میپردازد و آن را برای استفاده مجدد و آشامیدن مناسب می کند.

برخی از آلاینده ها ممکن است خطراتی برای سلامتی داشته باشند در حالی که برخی دیگر ممکن است بو، طعم و ظاهر آن را تغییر دهند.

سازمان های بین المللی مختلف مانند EPA و WHO سطوح استانداردی از ناخالصی ها را در اب آشامیدنی و برای دستگاه های تصفیه اب ارائه می کنند.

آب

آب به شکل های  مختلف در سطح زمین یافت می شود. مقدار زیادی آب آشامیدنی از دریاچه ها و رودخانه ها است. همه موجودات زنده به آب آشامیدنی نیاز دارند، اما انسان نیاز دارد که آب آشامیدنی را به صورت خالص و سرشار از مواد معدنی و املاح بنوشد.

آب و تصفیه اب یکی ازمهمترین و تاثیرگذارترین موضوعات در سلامتی است. دسترسی به این مایع حیاتی به صورت سالم و پاک برای همه جمعیت جهان دغدغه ای بسیار مهم است. طبق تحقیقات حدود 1.1 میلیارد انسان در جهان دسترسی به آب سالم ندارند.

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو

توجه فراوان بر اهمیت آب پاک و سالم و نیاز بر تصفیه آب بر تاثیرگذاری این مایع حیاتی در چرخه فرایند زندگی تاکید دارد.

کشورهای صنعتی تا حد زیادی این مشکل را حل کرده اند. اکثریت جمعیت کشورشان به آب پاک و سالم دسترسی دارند که این امر عمدتاً ناشی از تلاش های فراوان دولت‌ها دراین زمینه است.

این تلاش ها شامل تصفیه اب آشامیدنی و قوانین های سخت‌گیرانه همراه با نظارت های منظم و مدیریت کارآمد درپاکسازی فاضلاب است.

خرید دستگاه تصفیه آب خانگی از نمایندگی آکوا پرو

"<yoastmark

اب خالص به عدم وجود باکتری ها و میکروارگانیسم های عامل بیماری، یون های فلزی محلول و ناخالصی های سنگین اشاره دارد. تولید اب سالم توسط تکنولوزی تصفیه اب به وجود مواد مغذی مانند مواد معدنی و املاح اطلاق می شود. این املاح برای عملکرد اندام های بدن انسان مانند قلب، کلیه ها و گردش خون آزادانه در سراسر بدن مورد نیاز است.

آلودگی آب

آلودگی اب همچنان در برخی از مناطق قابل رویت است و از مهمترین دلایل آن میتوان به نرخ رشد بالای جمعیت، عدم توسعه اقتصادی و تلاش‌های سیاسی ناکافی اشاره کرد.

مشکل آلودگی آب در مناطق روستایی کشورهای در حال توسعه همچنان وجود دارد. آب عمدتاً از آب‌های سطحی مانند برکه‌ها و رودخانه‌ها حمل می‌شود. این آب های سطحی به طور مداوم در معرض آلودگی هستند.  آلوده شدن آب اغلب توسط باکتری کلیفرم و پاتوژن های ویروسی انجام می شود.

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا اسپرینگ

همچنین عواملی مانند کمبود امکانات بهداشتی و یا اقدامات بهداشتی ناکافی و جاری شدن سیل زیاد در فصول بارانی مشکل الودگی آب را تشدید می کند.

آلودگی آب فقط محدود به اب های سطحی نیست. چاه ها نیز میتوانند مستعد آلودگی باشند. به ویژه زمانی که کم عمق باشند یا به طور متناوب با بالا بردن سطح آب از بین بروند.

علاوه بر این، در برخی از کشورهای کم درآمد، به جای تصفیه آب از آب کیسه ای استفاده میکنند و یک تجارت پررونق از آب کیسه ای وجود دارد که فرض می شود برای مصرف بی خطر است.

خرید آب تصفیه کن از نمایندگی سی سی کا

استفاده از آب های کیسه ای در نیجریه باعث بروز بیماری شد و محققان دریافتند که این آب های کیسه ای نیز میتوانند آلوده باشند.

این آلودگی میتواند ناشی از بسته بندی، نگهداری نامناسب و بهداشت ناکافی در پردازش باشد. یکی از شایع ترین بیماری ها در مصرف آب آلوده بروز اسهال است. بروز بالای اسهال در نتیجه می تواند منجر به آسیب حاد کلیه و مرگ به ویژه در افراد جوان و پیر شود.

قیمت آب تصفیه کن خانگی سافت واتر

آلودگی آب
آلودگی آب

 

 

اشتراک در
اطلاع از
امتیازدهی
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها