استاندارد NSF

اهمیت استاندارد NSF در دستگاه تصفیه آب

اهمیت وجود استاندارد NSF در دستگاه تصفیه آب خانگی

استاندارد NSF؛ بنیاد ملی علوم، معروف به NSF با نام انگلیسی National Science Foundation یک سازمان دولتی در کشور آمریکاست. این بنیاد از سال ۱۹۵۰ میلادی در توسعه قوانین و سیاستهای رسمی علمی در کشور آمریکا نقشی اساسی ایفا می نماید. همچنین NSF از تحقیقات بنیادین و آموزشی در تمام زمینه های علمی و مهندسی حمایت می کند.

دستگاه تصفیه آب خانگی

NSF سازمانی مستقل و غیر انتفاعی است. این بنیاد توسعه استانداردها، صدور گواهینامه های محصول، آموزش و پرورش و مدیریت ریسک در حوزه سلامت عمومی و محیط زیست را در برنامه خود قرارداده و به آن متعهد است. تولید کنندگان و مصرف کنندگان در سطح بین المللی به NSF به عنوان توسعه دهنده استانداردهای بهداشت عمومی و صادرکننده گواهینامه ها و تاییدیه های بهداشتی جهت کمک به حفظ جهانیان از نظر غذا، آب، بهداشت و محصولات مصرفی اطمینان دارند.

دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا

بخش آب در NSF محصولاتی را که با آب آشامیدنی در ارتباط هستند، ارزیابی می کند. محصولاتی مانند لوله های آب، ضدعفونی کننده های شیمیایی آب، تجهیزات استخر و جکوزی و همچنین دستگاه های تصفیه آب و فیلترهای آنها توسط این بخش سازمان مورد آزمایش قرار می گیرند.

دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر

اهمیت استاندارد NSF در دستگاه تصفیه آب
اهمیت استاندارد NSF در دستگاه تصفیه آب

 

استاندارد NSF

تلاش های NSF باعث توسعه استانداردهای ملی آمریکا برای کلیه مواد و محصولاتی که مرتبط با آب آشامیدنی هستند گردید. در سال 1990، آژانس حفظ محیط زیست آمریکا، استانداردهای NSF را جایگزین برنامه های خود در ارتباط با آب آشامیدنی نمود. امروزه کلیه تولید کنندگان لوله و سایر تجهیزات استفاده شده در شبکه لوله کشی اماکن تجاری و مسکونی ملزم به دریافت گواهینامه استاندارد NSF هستند.

برای اطلاع بیشتر از سایر استانداردها می توانید مقاله << اهمیت استاندارد FDA در دستگاه تصفیه آب >> را مطالعه فرمایید.

بنیاد NSF بعنوان یک سازمان مستقل با در نظر گرفتن استانداردهای بین المللی و طی انجام آزمایشات گوناگون و تخصصی، با صدور گواهینامه صحت عملکرد یک محصول و ادعای سازنده آن را تائید می نماید و در مورد دستگاه های تصفیه آب نیز روال کار به همین صورت است.

دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا لایف

صدور گواهینامه N-S-F

در واقع سازمان NSF با صدور این گواهینامه به مصرف کنندگان دستگاه های تصفیه آب در سراسر دنیا اطمینان می دهد. از این جهت که ادعاهای برند سازنده در خصوص کاهش چشمگیر آلاینده های آب درست بوده است. همچنین شرکت سازنده از مواد دارای ویژگیهای بهداشتی خاص و مورد تائید این سازمان در ساخت دستگاه ها و فیلتراسیون آنها استفاده نموده است. مانند دستگاه های تصفیه آب تایوانی شامل برندهای آکوا پرو ، آکوا لایف ، سافت واتر ، سی سی کا و … که همگی دارای استاندارد NSF می باشند.

دستگاه تصفیه آب خانگی سی سی کا

کلیه اجزاء دستگاه تصفیه آب خانگی می بایست مورد آزمایش قرار بگیرند تا مشخص شود آیا از استانداردهای بهداشتی لازم برخوردار هستند یا خیر. صدور گواهینامه NSF به مصرف کننده اطمینان کامل می دهد. یعنی دستگاه تصفیه آب منتخبی که قصد خرید آن را دارد همانطور که تولید کننده آن ادعا می نماید قادر به ارتقای سطح کیفی آب آشامیدنی برای او و خانواده اش می باشد.

استاندارد NSF
استاندارد NSF

اهمیت استاندارد N-S-F

شرکتهای واردکننده باید هنگام عقد قرارداد و خرید دستگاه و تجهیزات تصفیه آب از برندهای خارجی، توجه ویژه ای به موضوع رعایت استاندرادهای بین المللی و کسب اطمینان از اصالت و کیفیت مطلوب تجهیزات خریداری شده داشته باشند.

این مساله مهم گاهی توسط شرکت های وارد کننده و عرضه کننده دستگاه های تصفیه آب نادیده گرفته می شود. علت آن اغلب توجه به منافع مالی و کسب سود بیشتر است. چه بسا ممکن است گاها مصرف کننده بعلت عدم آگاهی و دانش کافی، از یک محصول غیر استاندارد و زیان آور جهت برطرف نمودن نیازهای بهداشتی خود و خانواده استفاده نماید. همچنین ممکن است از عوارض آن نیز هیچگونه اطلاعی نداشته باشد.

دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو

در همین راستا شرکت آبگونه پالایش گستر نوین بعنوان یک مجموعه سلامت محور ضمن تلاش جهت افزایش آگاهی و اطلاعات عمومی خریداران گرامی، خود را ملزم به ارائه و فروش دستگاه تصفیه آب برندهای معروف و دارای استانداردهای لازم و معتبر دانسته و همواره در جهت آسودگی خاطر و آرامش خیال خریداران محصولات خود گام برداشته است.

 

خریداران محترم می توانند از طریق ورود به لینک https://www.nsf.org/certified-products-systems و وارد نمودن نام برند تجاری مورد نظر، از اخذ این استاندارد توسط شرکت سازنده اطمینان حاصل نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
امتیازدهی
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها