اهمیت استاندارد CE در دستگاه تصفیه آب

اهمیت استاندارد CE در دستگاه تصفیه آب

اهمیت وجود استاندارد CE در دستگاه تصفیه آب

اهمیت استاندارد CE در دستگاه تصفیه آب
اهمیت استاندارد CE در دستگاه تصفیه آب

استاندارد CE مخفف عبارت فرانسوی Conformite Europeenne و به معنای مطابقت اروپایی است. استاندارد CE با حروف بزرگ بر روی بسیاری از محصولات در بازارهای منطقه اقتصادی اروپا مشاهده می شود. این علامت گذاری، نشان دهنده انطباق محصول با استانداردهای بهداشت، ایمنی و حفاظت از محیط زیست منطقه اقتصادی اروپاست. این استاندارد نشان می دهد که کالا از نظر حداقل ایمنی، بهداشت و محیط زیست مورد بازرسی و کنترل کیفیت قرار گرفته است.

دستگاه تصفیه آب خانگی

استاندارد CE همچنین در محصولات فروخته شده در خارج از منطقه اقتصادی اروپا که با استانداردهای EEA تولید شده‌اند نیز یافت می‌شود. این امر باعث می‌شود که نشان CE حتی برای افرادی که با منطقه اقتصادی اروپا آشنا نیستند در سراسر جهان قابل تشخیص باشد.

برخی از تولیدکنندگان چینی از یک نشانی بسیار شبیه به CE برای محصولات خود استفاده می‌کنند. این نشان کوتاه‌ شده عبارت China Export به معنای صادرات چین است. با این حال کمیسیون اروپا می گوید که این تصور غلط است و از وجود این نشان تقلبی هیچگونه اطلاعی نداشته است.

دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا

به اعتقاد این کمیسیون استفاده غلط از نشان CE و دستکاری در این نشان دو موضوع جدا از هم هستند. به همین دلیل قصد دارند CE را به یک نشان تجاری تبدیل کنند. همچنین جهت اطمینان از مطابقت محصولات و کالاهای ساخت کشور چین با استاندارد های اروپایی، با مقامات چینی پای میز مذاکره حاضر شوند.

استاندارد CE

بر روی تلفن های جدید، تجهیزات تولید مواد غذایی، تلویزیون و سایر دستگاه های صوتی و تصویری، دستگاه تصفیه آب و یا حتی مداد رنگی های موجود در فروشگاه ها و بسیاری کالا های دیگر که در کشورهای اروپایی خریداری می شوند می توان نشان CE را مشاهده کرد. استاندارد CE همچنین نشان دهنده وجود رقابت منصفانه در بین تولیدکنندگان آن کالا می باشد، زیرا پاسخگویی و انطباق با یک سری الزامات مشخص را تقویت می کند.

دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر

البته باید توجه داشت که دستگاه تصفیه آب برندهای آسیایی الزاما جهت فروش در بازارهای اروپا آماده نشده اند. همچنین وجود این نشان در جهت اثبات کیفیت یک دستگاه تصفیه آب الزامی نیست. اما دارا بودن این نشان می تواند معرف کیفیت بالای یک دستگاه تصفیه آب باشد. مانند شرکتهای تولید دستگاه تصفیه آب تایوانی شامل برندهای آکواپرو، آکوالایف، سافت واتر، سی سی کا و … که همگی دارای استاندارد CE می باشند.

اهمیت استاندارد CE
اهمیت استاندارد CE

مسئولیت شرکت های تجاری

شرکتهای واردکننده باید هنگام عقد قرارداد و خرید تجهیزات و دستگاه تصفیه آب از برندهای خارجی، توجه ویژه ای به موضوع رعایت استاندرادهای بین المللی و کسب اطمینان از اصالت و کیفیت مطلوب تجهیزات خریداری شده داشته باشند .

دستگاه تصفیه آب خانگی سی سی کا

این مساله مهم گاهی توسط شرکت های وارد کننده و عرضه کننده دستگاه تصفیه آب نادیده گرفته می شود. علت آن اغلب توجه به منافع مالی و کسب سود بیشتر است. چه بسا ممکن است گاها مصرف کننده بعلت عدم آگاهی و دانش کافی از یک محصول غیر استاندارد و زیان آور فاقد استاندارد CE جهت برطرف نمودن نیازهای بهداشتی خود و خانواده استفاده نماید. به همین دلیل از عوارض آن نیز هیچگونه اطلاعی نداشته باشد.

برای اطلاع بیشتر از دیگر استانداردها می توانید مقاله << اهمیت استاندارد WQA در دستگاه تصفیه آب >> را مطالعه فرمایید.

دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو

شرکت آبگونه پالایش گستر نوین

شرکت آبگونه پالایش گستر نوین بعنوان مجموعه ای سلامت محور ضمن تلاش در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات عمومی خریداران گرامی، خود را ملزم به ارائه و فروش دستگاه تصفیه آب برندهای معروف و دارای استانداردهای لازم و معتبر دانسته و همواره در جهت آسودگی خاطر و آرامش خیال خریداران محصولات خود گام برداشته است.

 

دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا لایف

خریداران محترم می توانند از طریق ورود به لینک << https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/nando/index.cfm?fuseaction=notifiedbody.main >> جهت چک کردن کد Nando مرجع صدور استاندارد CE برند تجاری دستگاه تصفیه آب مورد نظر، از اخذ این استاندارد توسط شرکت سازنده اطمینان حاصل نمایند.

هدف ما سلامتی شماست.

اشتراک در
اطلاع از
امتیازدهی
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها