اهمیت استاندارد FDA در دستگاه تصفیه آب

اهمیت استاندارد FDA در دستگاه تصفیه آب

اهمیت وجود استاندارد FDA در دستگاه تصفیه آب

 

استاندارد FDA
استاندارد FDA

استاندارد FDA؛ اداره مواد غذایی و داروئی کشور ایالات متحده آمریکا که بعنوان بخش مهم اجرایی وزارت بهداشت مشهور به FDA و با نام انگلیسی ( Food And Drug Administration ) یکی از آژانس های وزارت بهداشت، درمان و خدمات انسانی ایالات متحده است. سازمان فعالیت خود را از سال ۱۹۰۶ میلادی آغاز نموده است. این اداره مسئول حفظ و ارتقای سلامت جامعه از طریق تنظیم و نظارت دقیق بر ایمنی مواد غذایی، محصولات تنباکوئی، مکملهای غذایی، واکسن، تزریق خون، دستگاه ها و تجهیزات پزشکی و … می باشد.

دستگاه تصفیه آب خانگی

هر تولید کننده ای که بخواهد این نوع محصولات را به آمریکا صادر یا از این کشور خارج نماید باید مجموعه ای از مجوزها و تاییدیه های مرتبط را از F-D-A اخذ نموده باشد.

استاندارد FDA یک گواهینامه بین المللی بوده که از طریق سازمان غذا و داروی کشور آمریکا جهت تولید کنندگان محصولات غذایی، بهداشتی، داروئی و پزشکی سرتاسر جهان صادر می شود. وجود این مدرک بمنزله به رسمیت شناختن شرکت تولید کننده توسط FDA در خصوص بهداشتی بودن و سلامت عمومی محصولات آن شرکت بوده و حکم مجوز ورود محصولات آن شرکت را به آمریکا داراست.

دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا

مزایای FDA

اخذ استاندارد FDA مزایای بسیاری را دارا می باشد. مزایای اخذ این استاندارد به شرح ذیل هستند:

  • ثبت در لیست شرکت های مورد تایید F-D-A
  • مشاهده مشخصات شرکت توسط سایر بازرگانان ( وارد کنندگان و صادر کنندگان ) و سرمایه گذاران در سراسر دنیا
  • یافتن شریک تجاری مورد تایید استاندارد FDA جهت صادرات، واردات یا سرمایه گذاری مشترک
  • بررسی و آنالیز ترکیب محصول در معتبر ترین آزمایشگاههای FDA و مقایسه با استانداردهای سختگیرانه امریکا
  • هموار شدن مسیر صادرات به امریکا و سایر کشورها
  • دریافت دوره ای آخرین یافته های علمی در صنعت مربوطه
  • امکان دسترسی به منابع علمی سازمان FDA
  • همچنین این گواهینامه با توجه به شناخته شده بودن نام سازمان FDA آمریکا برای کلیه کشورهای جهان و جایگاه آن در تبیین و ارائه استانداردهای مربوط به محصولات غذایی و داروئی می تواند نقش بسزایی در زمینه جلب نظر مشتریان داخلی و خارجی جهت فروش و صادرات داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره دیگر استاندارها میتوانید مقاله << اهمیت استاندارد Food Grade در دستگاه تصفیه آب >> را مطالعه نمایید.
اهمیت استاندارد FDA
اهمیت استاندارد FDA

استاندارد FDA

استاندارد FDA برای کلیه دستگاه های تصفیه آب ازجمله انواع دستگاه تصفیه آب خانگی، نیمه صنعتی و پیش تصفیه آب نیز قابل دریافت است. مانند دستگاه های تصفیه آب تایوانی شامل برندهای آکواپرو، آکوالایف، سافت واتر، سی سی کا و … که همگی دارای استاندارد FDA می باشند.

دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر

بنابراین شرکتهای واردکننده انواع دستگاه تصفیه آب هنگام عقد قرارداد و خرید دستگاه و تجهیزات از برندهای خارجی باید توجه ویژه ای به رعایت این استاندارد FDA داشته باشند. همچنین نسبت به اصالت و کیفیت مطلوب تجهیزات تصفیه آب خریداری شده اطمینان یابند.

این مساله مهم گاهی توسط شرکت های وارد کننده و عرضه کننده دستگاه های تصفیه آب نادیده گرفته می شود. علت آن اغلب توجه به منافع مالی و کسب سود بیشتر است. چه بسا ممکن است گاها مصرف کننده بعلت عدم آگاهی و دانش کافی، از یک محصول تصفیه آب غیر استاندارد و زیان آور جهت برطرف نمودن نیازهای بهداشتی خود و خانواده استفاده نماید. همچنین ممکن است از عوارض آن نیز هیچگونه اطلاعی نداشته باشد.

دستگاه تصفیه آب خانگی سی سی کا

در همین راستا شرکت آبگونه پالایش گستر نوین بعنوان مجموعه ای سلامت محور همواره در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات عمومی خریداران گرامی گام برداشته است. شرکت آبگونه خود را ملزم به ارائه و فروش انواع دستگاه تصفیه آب برندهای معروف و دارای استانداردهای لازم و معتبر می داند. این مجموعه همواره در جهت آسودگی خاطر و آرامش خیال خریداران محصولات خود گام برداشته است.

 

خریداران محترم در صورت تمایل می توانند از طریق ورود به لینک https://www.fda.gov و وارد نمودن نام برند تجاری مورد نظر خود، از اخذ این استاندارد توسط شرکت سازنده اطمینان حاصل نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
امتیازدهی
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها