تعمیر دستگاه تصفیه آب

تعمیر دستگاه تصفیه آب

راهنمای تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

تعمیر دستگاه تصفیه آب دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد، در حالت کلی اگر از دستگاه تصفیه آب به درستی نگهداری شود می تواند چندین سال و بدون هیچ مشکلی کارکند. اما پس از آن ممکن است با برخی از مشکلات رایج دستگاه تصفیه آب مواجه شوید. نشت آب، طعم غیر عادی، بوی غیر معمول، شیر آب پر سر و صدا و خروجی کند آب از جمله این مشکلات هستند.

تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی
تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

تعمیر دستگاه تصفیه آب آکوا

دلایل نیاز به تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

از آنجا که دستگاه تصفیه آب خانگی از قطعات متعددی تشکیل شده، بروز ایراد در هر یک از این قطعات سبب مختل شدن عملکرد دستگاه خواهد شد. به همین دلیل قبل از انجام تعمیرات باید نسبت به تشخیص عیب دستگاه تصفیه اقدام نمود. در این مقاله به 5 مشکل رایج در دستگاه تصفیه آب خانگی می پردازیم:

1. طعم و بوی غیر معمول آب خروجی از دستگاه تصفیه آب

طعم و بوی غیر معمول آب خروجی از دستگاه تصفیه آب یکی از مشکلات رایج در استفاده از دستگاه تصفیه آب است. این موضوع می تواند مربوط به تشکیل لایه بیوفیلم در یک یا چند قسمت از دستگاه تصفیه آب باشد. بیوفیلم لایه ای از مواد آلی و معدنی است که روی سطح یک دستگاه تصفیه اب جمع آوری شده و باعث افزایش آلاینده ها در آب می شود. همچنین اگر دستگاه تصفیه آب شما مجهز به سیستم RO باشد به دلیل استفاده لوله های مسی در مکانیزم این سیستم، با افزایش مقدار سولفات، کلرید و بی کربنات ممکن است آب مزه ای فلزی بدهد.

سریع ترین راه حل برای این مشکل تعویض فیلترها، رفع گرفتگی و یا تعویض غشاء ممبران است، با تعویض فیلترها هر 12 ماه یکبار می تواند از وجود این مشکل جلوگیری نمایید.

تعمیر دستگاه تصفیه آب آکوا لایف

2. کاهش سرعت تصفیه آب

کاهش سرعت تصفیه آب یکی دیگر از مشکلات دستگاه تصفیه آب است. بروز این مشکل به این معناست که دستگاه تصفیه آب، به آرامی آب تصفیه شده را آزاد میکند. این موضوع به 2 دلیل حجم کم و یا فشار پایین آب رخ می دهد. یک دستگاه تصفیه آب مجهز به فرایند اسمز معکوس برای عملکرد صحیح به 40 الی 60 پاسکال فشار نیاز دارد. وجود رسوب در کاتریج های فیلتر آب نیز یکی دیگر از عوامل کاهش سرعت تصفیه آب است. در این صورت باید برای تعمیر دستگاه تصفیه آب اقدام کنید و فیلترهای مربوطه را تعوض نمایید.

تعمیر دستگاه تصفیه آب آکوا پرو

3. صداهای غیر معمول از شیر آب دستگاه

صداهای غیرمعمول از شیر آب دستگاه تصفیه آب از مشکلاتی است که می تواند به دلایل زیر رخ دهد:

  • خروج هوا از سیستم پس از تعویض فیلترها و غشا
  • تغییر فشار آب در داخل سیستم
  • دریچه مخزن آب

در صورتی که دریچه مخرن به درستی بسته نشده باشد باعث صداهایی غیر معمول از شیر دستگاه تصفیه آب می شود. اگر پس از تعویض فیلترها یا غشاء این صداها ادامه داشته باشد باید یک تکنسین متخصص دستگاه شما را بررسی نماید.

تعمیر دستگاه تصفیه آب سافت واتر

4. نشت آب از فیلترها

فیلتر ممبران یا همان RO یکی از مهم ترین بخش ها در دستگاه تصفیه آب محسوب می شود که تمامی آلاینده های شیمیایی محلول در آب بزرگتر از 0.0001 میکرون را از آب حذف می نماید. نشتی آب از دستگاه تصفیه آب می تواند به این دلیل باشد که بخشی از اتصالات دستگاه تصفیه اب به درستی نصب نشده باشند. برای رفع این مشکل باید با شناسایی قطعه نامناسب به رفع این مشکل بپردازیم. اگر مشکل نشت آب در فیلتر یا غشای دستگاه تصفیه اب مشاهده شود می تواند به دلیل فرسودگی اورینگ ها باشد. جنس این اورینگ ها از لاستیک نرم و انعطاف پذیر است که می تواند از نشت آب به بیرون از قطعات و فیلترها جلوگیری نماید.

تعمیر دستگاه تصفیه آب سی سی کا

5. پر نشدن مخرن آب RO

پر نشدن مخزن آب RO به دلیل فشار بسیار کم آب در دستگاه تصفیه آب رخ می دهد. همانطور که از قبل اشاره کردیم یک دستگاه تصفیه آب RO برای عملکرد صحیح به حداقل 40 الی 60 پاسکال فشار نیاز دارد. در صورتی که فشار آب کمتر از 40 پاسکال باشد برای افزایش فشار باید از پمپ های آب برقی استفاده کنیم.

تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی
تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

تعمیر دستگاه تصفیه اب آکوا کلیر

آسیب غشاء ممبران RO یکی دیگر از دلایل احتمالی پر نشدن مخزن RO است. غشای نیمه تراوا RO مانعی است که فقط به مولکول‌ های آب اجازه می‌دهد تا از طرف دیگر عبور کنند و در عین حال مانع از عبور آلاینده‌ های شیمیایی داخل آب مانند نیتریت، نیترات، فسفات، آرسنیک، سموم کشاورزی، فلوراید، سرب و … و می‌ شود. در نتیجه آب آشامیدنی تمیز و سالمی را ارائه خواهد نمود. هنگامی که غشاء پس از چند ماه استفاده مسدود می شود، فرآیند تصفیه آب کند شده و کیفیت آب کاهش می یابد. در اینصورت و برای رفع این مشکل پس از بررسی متخصص باید نسبت به تعویض فیلتر ممبران یا غشاء RO اقدام کنیم. یک غشاء RO در داخل دستگاه تصفیه آب به صورت استاندارد هر سال یکبار نیاز به تعویض دارد.

تعمیر دستگاه تصفیه آب آکوا لاین

اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه آب

در سالهای اخیر و بطور خاص از زمان شیوع ویروس کرونا، مقوله بهداشت بیش از پیش مورد توجه اقشار جامعه قرار گرفته و استفاده از مواد و تجهیزات بهداشتی رونق چشمگیری داشته است. در این میان استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی نیز روز به روز رواج بیشتری یافته و از آنجا که تامین آب شرب سالم توسط دستگاه تصفیه آب معیوب با فیلترهای مستهلک میسر نمی باشد، موضوع سرویس، نگهداری و تعمیر دستگاه تصفیه آب مورد توجه بسیاری از خریداران این دستگاه ها قرار گرفته است.

تعمیر دستگاه تصفیه اب اکوا پیور

اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه آب برای داشتن آبی سالم و پاک برای نوشیدن و همچنین اهمیت تعمیر دستگاه و تعویض فیلترها بر هیچ کس پوشیده نیست. این امر موجب گردیده تا تیم مجرب و حرفه ای شرکت آبگونه پالایش گستر نوین از خرید تا سرویس و تعمیر دستگاه های تصفیه اب همواره در کنارتان باشند.

تعمیر دستگاه تصفیه آب اکوا اسپیرینگ

لذا در صورت هرگونه نیاز به انجام سرویس و تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی خود می توانید با کارشناسان واحد خدمات پس از فروش آبگونه تماس حاصل نمایید. لطفا در ساعات اداری با شماره تلفن های ثابت 02191015300 یا 02191015335 و در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل با شماره تلفن همراه 09912030530 تماس حاصل نموده و از خدمات سرویس در محل شرکت آبگونه پالایش گستر نوین بهره مند شوید.

لطفا جهت تماس با کارشناسان خدمات پس از فروش به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.

همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر از صفحه اینستاگرام آبگونه بازدید فرمایید.

هدف ما تامین سلامت شماست.

 

اشتراک در
اطلاع از
امتیازدهی
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها