تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

فیلتر تصفیه آب

فیلتر تصفیه آب با پالایش نمودن آلاینده های فیزیکی و شیمیایی همچنین حذف مزه و بوی ناخواسته از آب به تصفیه اب میپردازد تا آبی تمیز و تازه را مستقیماً از شیر برداشت دستگاه تصفیه آب خانگی برای شما فراهم کند. مهم ترین بخش دستگاه تصفیه اب فیلتر های آن هستند.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی فقط و فقط با کمک فیلترهای مخصوص تصفیه آب قادر به پالایش ، تصفیه و تولید آب سالم خواهند بود.

انواع فیلتر تصفیه آب خانگی

  • فیلتر مکانیکی: فیلترهای مکانیکی در دستگاه تصفیه آب خانگی به حذف فیزیکی رسوب، کثیفی و یا ذرات موجود در آب میپردازند.
  • فیلتر جذبی: فیلتر تصفیه آب جذبی یاهمان فیلتر کربن به حذف آلاینده ها میپردازند. این فیلترها رنگ بد، بوی بد و طعم بد آب همچنین گرانول های آزاد درون آب را جذب می نمایند.
  • فیلترهای جداسازی: فیلترهای جداسازی با منافذی از الیاف پلی پروپیلن ذرات تا قطر 5 میکرون موجود در آب را پالایش می نمایند. این ذرات شامل شن، ماسه، گچ ، آهک، براده، زنگ زدگی، گل و لای، رسوبات و … می باشند.
  • فیلترهای تبادل یونی: انواع فیلتر تصفیه آب تبادل یونی وظیفه اضافه نمودن املاح معدنی مفید و مورد نیاز بدن را بعهده دارند که قبلا توسط فیلتر اسمز معکوس ( ممبران ) دستگاه تصفیه آب خانگی از آب حذف شده اند. اضافه شده این املاح به آب باعث حفظ توازن یونی و جلوگیری از ایجاد فقر املاح در بدن می گردند.
  • فیلتر اسمز معکوس ( ممبران): فیلتر تصفیه آب اسمز معکوس ( RO ) آلاینده های شیمیایی محلول در اب را تا قطر 0.0001 میکرون حذف میکند. عملکرد فیلتر اسمز معکوس باعث کاهش چشمگیر سختی آب خروجی از دستگاه تصفیه آب خانگی می گردد. با کمک این فیلتر نیتریت، نیترات، سرب، نمک های محلول در آب، فلوراید، سموم و آفت کش ها و سایر مواد شیمیایی مضر محلول در آب جذب و از طریق فاضلاب دفع می گردد.

فیلترهایی که در بالا به آنها اشاره شد 5 فیلتر تصفیه آب اصلی و اساسی تشکیل دهنده ساختار تمام دستگاه های تصفیه آب خانگی موجود با سیستم اسمز معکوس هستند.اما شما با توجه به نیازهایتان و نوع اب آشامیدنی که با آن سروکار دارید میتوانید از دستگاه های تصفیه آب با فیلترهای بیشتر هم استفاده کنید.

تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی
تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب آکوا پرو

 آب

آب یکی از مهم ترین مواد روی کره زمین است که 71 درصد از سطح زمین را پوشش می دهد و بدن انسان می تواند تا 75 درصد از این مواد را در خود جای دهد. اب برای تعداد زیادی از کاربردها از جمله کشاورزی، علم، پزشکی، حمل و نقل، گرمایش، تفریح ​​و فرآوری مواد غذایی و همچنین شستشو و شاید مهمتر از همه: نوشیدن، حیاتی است.

دستگاه تصفیه آب خانگی

خلل در دستگاه تصفیه آب

اب آشامیدنی از منابع شهری تصفیه شده تامین می شود که برای نوشیدن بی خطر است، اما اغلب دارای طعم و بوی نامطبوع ناشی از مواد شیمیایی مانند کلر است که برای ضد عفونی کردن اب و عاری نمودن از میکروب ها و باکتری ها استفاده می شود.

بسته به محل زندگی شما، ممکن است متوجه شوید که آب اصلی شما باعث تشکیل رسوبات آهکی می شود که می تواند لوله ها را مسدود کرده و به وسایلی که به آب مربوط هستند آسیب برساند.

این مسائل، طعم و بوی کلر و تشکیل رسوب آهک تنها دو مورد از دیگر مشکلات رایج آب هستند که با فیلتر کردن آب قابل حل هستند. اگر به هر علتی خللی در عملکرد این فیلتر تصفیه آب حاصل شود ضمن اینکه آب سالمی از شیر اب این دستگاه های تصفیه آب خانگی دریافت نمی کنید بلکه ایجاد مواد آلاینده و سمی پر خطر ناشی از فساد این فیلترها سلامتی شما و عزیزانتان را به مخاطره می اندازد.

در بخش استانداردهای بین المللی تصفیه آب در مقالات <<اهمیت استاندارد WQA در دستگاه تصفیه آب>>و <<اهمیت استاندارد CE در دستگاه تصفیه آب>>بطور مفصل به آن پرداخته ایم و مطالعه این مطلب ضمن افزایش اطلاعات عمومی افراد ، باورهای سنتی قدیمی و غلط در زمینه آب شرب را در ذهن مخاطب دگرگون خواهد کرد .

تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی
تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب سافت واتر

تعویض فیلتر

با این مقدمه و توضیحات ارائه شده می توان گفت زمان مناسب جهت سرویس و تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب شما به عوامل متعددی بستگی داشته و نیازمند دانش، تخصص و استفاده از دستگاه های سنجش دقیق می باشد که یقینا در اختیار شما نیست، اما نگران نباشید، مجموعه آبگونه در خدمت شماست. همچنین در ویدئو زیر تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی آموزش داده شده است.

دستگاه تصفیه آب سی سی کا

زمان تعویض فیلتر

زمان تعویض فیلتر تصفیه اب متفاوت است، ما در جدول زیر زمان تعویض مناسب فیلترها را لیست کرده ایم، توجه داشته باشید تعویض فیلترها کاری تخصصی است و قطعا حضور تکنسین متخصص دستگاه تصفیه اب  و انجام تست ها و بازدیدهای دوره ای از دستگاه های تصفیه اب شما لازم و منطقی به نظر می رسد و با وجود اینکه تشخیص زمان قطعی تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب، منوط به تست و سنجش کیفیت آب دستگاه توسط تکنسینهای مربوطه می باشد جدول ذیل را جهت اطلاع از زمان تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

 

نام فیلتر مرحله فیلتر زمان تعویض مناسب
فیلتر پلی پروپیلن 5 میکرون PP 1 5 ماه
فیلتر کربن فعال UDF 2 5 ماه
فیلتر کربن جامد CTO 3 5 ماه
فیلتر محافظ ممبران PP1 در صورت نصب 4 24 ماه
فیلتر ممبران MEMBERANE 4

با محافظ 24 ماه

بدون محافظ 12 ماه

فیلتر پست کربن POST CARBON 5 12 الی 24 ماه
فیلتر آنتی باکتریال ANTI-BACTERIA در صورت نصب 6 24 ماه
فیلتر مینرال MINERAL 6 12 الی 24 ماه
فیلتر قلیایی ALKALINE 7 24 ماه
فیلتر سوپر مینرال S-MINERAL 8 24 ماه
فیلتر اکسیژن ساز INFRA-RED 9 24 ماه
فیلتر اشعه فرا بنفش UV 10 تعویض لامپ هر 12 ماه

دستگاه تصفیه اب آکوا

لذا در صورت هرگونه نیاز به انجام سرویس و تعمیر دستگاه تصفیه اب خانگی خود می توانید با برقراری تماس با کارشناسان خدمات پس از فروش ما در ساعات اداری با شماره تلفن ثابت 02191015300 و در ساعات غیر اداری با شماره تلفن همراه 09912030530 از خدمات سرویس در محل شرکت ابگونه پالایش گستر نوین بهره مند شوید.

 

اشتراک در
اطلاع از
امتیازدهی
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها