مقایسه 3 برند دستگاه تصفیه آب تایوانی

مقایسه 3 برند معتبر دستگاه تصفیه آب تایوانی

دستگاه تصفیه آب تایوانی

دستگاه تصفیه آب تایوانی شهرت جهانی دارد. اصلی ترین دلیل شهرت این دستگاه ها استفاده از فرایند اسمز معکوس RO در تولید این دستگاه ها است. این فرایند آلاینده های شیمیایی موجود در آب را تا قطر 0.0001 میکرون حذف می نماید.

نکته دیگر در خرید دستگاه تصفیه آب تایوانی این است که دستگاه تصفیه آب انتخابی شما باید دارای گواهینامه های معتبر سازمان های نظارتی مانند مؤسسه استانداردهای ملی آمریکا (ANSI) و NSF International باشد. ما در این مقاله قصد داریم به شرح و مقایسه 3 شرکت معتبر تولید کننده دستگاه تصفیه آب بپردازیم.

1. دستگاه تصفیه آب آکوا

شرکت آکوا یکی از بزرگترین و معتبر ترین تولید کنندگان دستگاه های تصفیه آب تایوانی در دنیا است. این شرکت برندی آمریکایی – کانادایی بوده و محصولات خود را در کشور تایوان تولید می کند.

دستگاه تصفیه آب آکوا دارای گواهینامه های استاندارد بهداشتی و بین المللی مثل NSF و FDA و Water Quality است و به دلیل مجهز بودن به سیستم اسمز معکوس RO به شما اطمینان خاطر بیشتری در نوشیدن آب سالم خواهد داد. این شرکت دستگاه های تصفیه آب را در مدل های متفاوت تولید می کند. در اینجا قصد داریم به شرح دستگاه تصفیه آب خانگی برندهای آکوا پرو و آکوا لایف بپردازیم.

دستگاه تصفیه آب آکوا پرو

دستگاه تصفیه آب آکوا پرو در حال حاضر در 8 مدل مختلف توسط شرکت آبگونه پالایش گستر نوین تولید می شود. این 8 مدل عبارتند از:

دستگاه تصفیه آب تایوانی آکوا پرو
دستگاه تصفیه آب تایوانی آکوا پرو

آب تصفیه کن آکوا لایف

دستگاه تصفیه آب آکوا لایف در حال حاضر در 2 مدل مختلف توسط شرکت آبگونه پالایش گستر نوین تولید می شود. این 2 مدل عبارتند از:

دستگاه آب تصفیه کن تایوانی آکوا لایف
دستگاه آب تصفیه کن تایوانی آکوا لایف

فرایند تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب آکوا پرو و آکوا لایف یکسان است. با این تفاوت که برند آکوا پرو نسبت به آکوا لابف معتبر تر و با کیفیت تر است. در هر دو برند فرایند تصفیه توسط سیستم اسمز معکوس RO انجام می پذیرد. اما در دستگاه تصفیه اب آکوا لایف این فرایند در رده متوسط انجام شده و به قدرت فرایند اسمز معکوس RO در برند آکوا پرو نمی رسد.

فرایند تصفیه آب در دستگاه آب تصفیه کن آکوا

  • فیلتر الیافی پلی پروپیلن: فیلتر الیافی در مرحله اول تصفیه آب قرار دارد. این فیلتر از الیاف مصنوعی پلی پروپیلن ساخته شده است. این فیلتر آلاینده های فیزیکی موجود در آب را تا قطر 5 میکرون حذف می نماید.
  • فیلتر کربن فعال (UDF): فیلترهای کربن فعال در مرحله دوم تصفیه آب قرار دارند و باعث حذف کلر، گازهای شیمیایی محلول در آب، آفت و سموم می شوند.
  • فیلتر کربن بلاک (CTO): فیلترهای کربن بلک در مرحله سوم تصفیه آب قرار داشته و با منافذی به قطر 5 میکرون، به حذف کامل آلاینده هایی که از مراحل قبلی عبور نموده می پردازند.
  • فیلتر اسمز معکوس RO: فیلترهای اسمز معکوس RO در مرحله چهارم تصفیه قرار دارند و یکی از مهمترین مراحل در تصفیه آب محسوب می شوند. این فیلتر آلاینده های شیمیایی آب را تا قطر 0.0001 میکرون حذف می نماید.
  • فیلتر کربن نهایی (Post Carbon): فیلتر کربن نهایی در مرحله 5 تصفیه آب قرار گرفته و در این مرحله بو، رنگ و طعم نامطبوع آب پالایش شده و آب گوارا تر می گردد.
  • فیلتر مینرال (Mineral): فیلتر مینرال در مرحله ششم تصفیه اب قرار داشته و در دستگاه های تصفیه آب 6 مرحله ای آخرین مرحله از تصفیه آب است. در این مرحله املاح مفید معدنی مانند کلسیم، منیزیم و … به آب اضافه می شوند.

تصفیه آب چند مرحله ای

مرحله هفتم تصفیه در دستگاه های تصفیه آب 7 مرحله ای توسط فیلتر آلکالاین قلیایی PH انجام می شود. این فیلتر خاصیت اسیدی آب را خنثی نموده و آب خروجی از دستگاه را بین 8 تا 9.5 درجه قلیایی تنظیم می نماید. این فیلتر فقط در دستگاه های تصفیه آب 7 مرحله ای یا بیش از 7 فیلتر موجود است.

فیلتر اشعه یو وی (UV) یا همان فیلتر ماوراء بنفش در دستگاه های تصفیه آب 8 مرحله ای باعث از بین رفتن کامل میکروبها، ویروسها، انگلها و باکتری ها گردیده و آب را ضدعفونی می نماید. این فیلتر فقط در دستگاه های تصفیه آب 8 مرحله ای یا بیش از 8 فیلتر موجود است.

2. دستگاه تصفیه آب سافت واتر

دستگاه تصفیه آب سافت واتر یکی از رقبای اصلی و قدرتمند برای شرکت آکوا محسوب میشود. این شرکت برندی آمریکایی بوده و از گواهینامه های بین المللی و بهداشتی  NSF، FDA و Water Quality برخوردار است.

تمامی دستگاه های تصفیه آب این شرکت نیز مجهز به فرایند اسمز معکوس RO هستند. دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر در حال حاضر در 3 مدل مختلف توسط شرکت آبگونه پالایش گستر نوین تولید می شوند. این 3 مدل عبارتند از:

همچنین شرکت سافت واتر در زمینه تولید دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی نیز فعال بوده و مدلهای با کیفیتی را ارائه نموده است.

تصفیه آب تایوانی سافت واتر
تصفیه آب تایوانی سافت واتر

روند تصفیه آب در دستگاه آب تصفیه کن سافت واتر

مراحل تصفیه در دستگاه تصفیه آب سافت واتر نیز مشابه با برندهای آکوا پرو و آکوا لایف بوده و به صورت زیر است:

در ابتدا فیلتر های پایین دستگاه (1-2-3) آلاینده های فیزیکی موجود در آب را تا قطر 5 میکرون حذف می نمایند. فیلتر اسمز معکوس آلاینده های شیمیایی آب را تا قطر 0.0001 میکرون پالایش نموده و در فاضلاب دفع می نماید. فیلتر پست کربن رنگ، بو و طعم نامطبوع آب را گرفته و فیلتر مینرال املاح معدنی و مفید منیزیم و کلسیم را به آب خروجی از دستگاه تصفیه می افزاید.

همچنین فیلتر آلکالاین قلیایی اسیدی بودن آب را خنثی نموده و آب را بین 8 تا 9.5 درجه قلیایی می نماید. فیلتر اشعه یو وی با استفاده از تشعشع نور ماوراء بنفش استاندارد تمامی میکرو اورگانیسم های زنده داخل آب شامل میکروبها، ویروسها، انگلها و باکتری ها را از بین برده و آب را ضدعفونی می نماید.

3. دستگاه تصفیه آب سی سی کا

دستگاه تصفیه آب سی سی کا نیز یکی از معتبر ترین تولید کنندگان دستگاه های تصفیه آب تایوانی در دنیا است. این شرکت رقیبی جدی برای برند های آکوا و سافت واتر محسوب می شود. سی سی کا برندی آمریکایی بوده و محصولات خود را در کشور تایوان تولید می نماید.

این شرکت نیز از لحاظ معتبر بودن با دو شرکت آکوا و سافت واتر یکسان است و دارای گواهینامه های بین المللی و بهداشتی NSF ،FDA و Water Quality است. محصولات تولیدی این شرکت نیز مجهز به سیستم اسمز معکوس RO می باشند.

دستگاه تصفیه آب سی سی کا در حال حاضر در 3 مدل مختلف توسط شرکت آبگونوین تولید می شوند. این 3 مدل عبارتند از:

همچنین این شرکت به تولید دستگاه پیش تصفیه آب خانگی و دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی نیز می پردازد. دستگاه پیش تصفیه آب خانگی شرکت سی سی کا با نام تجاری جامبو شناخته شده است.

دستگاه تصفیه آب خانگی سی سی کا
دستگاه تصفیه آب خانگی سی سی کا

فرایند تصفیه آب در دستگاه آب تصفیه کن سی سی کا

مراحل تصفیه در دستگاه تصفیه آب سی سی کا به صورت ذیل می باشد:

نخست فیلتر های تصفیه فیزیکی پایین دستگاه (1-2-3) آلاینده های معلق موجود در آب را تا قطر 5 میکرون حذف می کنند. ممبران RO (فیلتر شماره 4) آلاینده های شیمیایی آب را تا قطر 0.0001 میکرون حذف نموده و در فاضلاب دفع می نماید. فیلتر پست کربن (فیلتر شماره 5) رنگ، بو و طعم نامطبوع آب را حذف می کند. فیلتر مینرال (فیلتر شماره 6) املاح معدنی و مفید منیزیم و کلسیم را به آب خروجی از دستگاه تصفیه اضافه می نماید.

همچنین فیلتر آلکالاین قلیایی PH اسیدی آب را خنثی نموده و آب را بین 8 تا 9.5 درجه قلیایی می نماید. فیلتر UV با استفاده از اشعه ماوراء بنفش استاندارد، تمامی میکروبها، ویروسها، انگلها و باکتری ها را از بین برده و آب را ضدعفونی می نماید.

هر سه شرکت، برندهای معتبری در زمینه تولید دستگاه های تصفیه آب هستند. شما با خیال راحت می توانید دستگاه تصفیه آب اوریجینال و با کیفیت این برندها را با گارانتی معتبر 24 ماهه از شرکت آبگونه پالایش گستر نوین خریداری نمایید.

آشنایی با دستگاه تصفیه آب تایوانی

اشتراک در
اطلاع از
امتیازدهی
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها