انواع دستگاه تصفیه آب و مقایسه آن ها

انواع دستگاه تصفیه آب و مقایسه آن ها

انواع دستگاه تصفیه آب

انواع دستگاه تصفیه آب با برندهای مختلف و مدل های متنوع توسط شرکت های معتبر تایوانی تولید و در بازار عرضه گردیده است. قبل از هرگونه توضیح در مورد انواع دستگاه تصفیه آب، لازم است عملکرد دستگاه تصفیه آب را تشریح کنیم. آب شهری دارای آلاینده هایی است که وجود این آلاینده ها علاوه بر تاثیری که بر بو و مزه آب دارند می توانند در دراز مدت سلامتی انسان را به خطر بیندازند. دستگاه تصفیه آب با حذف آلاینده های موجود در آب، کیفیت آب را افزایش داده و آبی سالم در اختیار ما قرار می دهد. انواع دستگاه های تصفیه آب به 3 گروه اصلی تقسیم می شوند:

  • دستگاه تصفیه آب خانگی
  • دستگاه پیش تصفیه خانگی
  • دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی
تصفیه آب خانگی

تصفیه اب خانگی به منظور اطمینان از کیفیت میکروبی و شیمیایی همراه با ذخیره سازی آب سالم انجام می شود و با در اختیار قرار دادن آبی سالم باعث کاهش بیماری های ناشی از آلودگی آب می شود.

شرکت آکوا، شرکت سافت واتر و شرکت سی سی کا از بهترین شرکت های تولید کننده تصفیه آب خانگی مجهز به سیستم اسمز معکوس هستند. شرکت آبگونه ارائه دهنده تمامی محصولات این شرکت ها در ایران است.

دستگاه تصفیه آب خانگی شرکت آکوا

شرکت آکوا یکی از بزرگترین و معتبر ترین تولید کنندگان دستگاه های تصفیه اب در دنیا است. این شرکت برندی آمریکایی – کانادایی می باشد و محصولات خود را در کشور تایوان تولید می نماید. تمامی محصولات این شرکت مجهز به سیستم اسمز معکوس RO است. شرکت آبگونه به نمایندگی از آکوا در ایران تمامی محصولات این شرکت را ارائه می دهد.

انواع دستگاه تصفیه آب آکوا پرو
انواع دستگاه تصفیه آب آکوا پرو

1. دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو 

دستگاه تصفیه اب خانگی آکوا پرو در 8 مدل مختلف توسط شرکت آبگونه پالایش گستر نوین تولید می شود. این 8 مدل عبارتند از:

  • دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو 6 فیلتر
  • دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو 7 فیلتر
  • دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو 8 فیلتر
  • دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو 8 فیلتر 10 مرحله ای
  • دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو 9 فیلتر
  • دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو 10 فیلتر
  • دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو 11 فیلتر
  • دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو 12 فیلتر

تمامی مدل های این دستگاه با قابلیت اتصال به ساید بای ساید، قابلیت اتصال به شیر آب دو منظوره روی سینک جهت امتناع از سوراخکاری مجدد سینک ظرفشوئی و با اشغال فضائی بسیار کم (قابل نصب در فضای داخل کابینت زیر سینک ظرفشویی) قادر به تامین آب شرب مصرفی خانواده با کیفیت بسیار بالا و بصورت دائمی می باشد. شرکت آبگونه نمایندگی آکوا پرو در ایران هر 8 مدل این محصول را توزیع می کند.

آکوا پرو 6 فیلتر

دستگاه تصفیه اب 6 مرحله ای یا 6 فیلتر Aqua Pro یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی  آکوا پرو است.

انواع فیلتر تصفیه فیزیکی (1-2-3) آلاینده های معلق موجود در آب را تا قطر 5 میکرون حذف می کند. فیلتر ممبران 4 آلاینده های شیمیایی آب را تا قطر 0.0001 میکرون حذف می کند. فیلتر پست کربن 5 رنگ، بو و طعم بد آب را می گیرد و فیلتر مینرال 6 املاح معدنی مفید (منیزیم-کلسیم و…) را به آب خروجی از دستگاه اضافه می کند.

آکوا پرو 7 فیلتر

دستگاه تصفیه اب 7 مرحله ای یا 7 فیلتر Aqua Pro  یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی  آکوا پرو است.

فیلتر های مرحله اول تا ششم همانند دستگاه 6 مرحله ای آکوا پرو آلاینده های فیزیکی و شیمیایی داخل آب را پالایش می نمایند. همچنین فیلتر آلکالاین قلیایی اسیدی بودن PH آب را خنثی نموده و آب را بین 8 تا 9.5 درجه قلیایی می نماید.

آکوا پرو 8 فیلتر

دستگاه تصفیه اب 8 مرحله ای یا 8 فیلتر Aqua Pro یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی  آکوا پرو است. شرکت آبگونه نمایندگی آکوا پرو در ایران است.

همانند دستگاه آکوا پرو 7 مرحله ای، آلاینده های معلق و محلول آب را پالایش نموده و PH آب خروجی را مابین 8 تا 9.5 درجه قلیایی می نماید. همچنین فیلتر UV با استفاده از اشعه یو وی تمامی میکروبها، ویروسها ،انگلها و باکتری ها را از بین برده و آب را ضدعفونی می نماید.

آکوا پرو 8 فیلتر 10 مرحله

دستگاه تصفیه آب 8 مرحله ای یا 8 فیلتر Aqua Pro (10مرحله ای) یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی  آکوا پرو است. شرکت آبگونه نمایندگی آکوا پرو در ایران است.

انواع فیلترهای مرحله نخست تا هفتم دستگاه آکوا پرو 8 فیلتر 10 مرحله ای، آلاینده های فیزیکی و شیمیایی آب را پالایش نموده و آب خروجی از شیر برداشت را قلیایی می نمایند. فیلتر سوپر مینرال 3 کاره در این مدل ضمن اضافه نمودن املاح کامل مورد نیاز بدن انسان شامل روی، منیزیم، کلسیم، زینک، آهن، پتاسیم و …. انرژی زا بوده و قدرت تنظیم PH  آب را داراست.

آکوا پرو 9 فیلتر

دستگاه تصفیه آب 9 مرحله ای یا 9 فیلتر Aqua Pro یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی  آکوا پرو است. شرکت آبگونه نمایندگی آکوا پرو در ایران است.

این دستگاه همانند آکوا پرو 6 مرحله ای انواع آلاینده فیزیکی و شیمیایی داخل آب را پالایش می نماید. دارای فیلتر محافظ اسمز معکوس بوده و ضمن افزایش طول عمر ممبران، از نوسان سختی آب جلوگیری بعمل می آورد. توسط فیلتر آنتی باکتریال آلاینده های میکروبی آب شامل میکروب ها، انگل ها، ویروس ها و باکتری ها را پالایش می نماید. با استفاده از فیلتر آلکالاین قلیایی PH اسیدی آب را خنثی نموده و مابین 8 الی 9.5 درجه قلیایی می نماید.

آکوا پرو 10 فیلتر

آب تصفیه کن خانگی 10 مرحله ای یا 10 فیلتر Aqua Pro یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی  آکوا پرو است. شرکت آبگونه نمایندگی آکوا پرو در ایران می باشد.

9 مرحله از فیلتراسیون دستگاه آکوا پرو 10 مرحله ای کاملا مشابه با عملکرد هم خانواده خود یعنی آکوا پرو 9 فیلتر می باشد. در مرحله دهم این دستگاه فیلتر قدرتمند سوپر مینرال قرار دارد. با کمک این فیلتر کیت کامل املاح معدنی مورد نیاز بدن شامل روی، منیزیم، کلسیم، زینک، آهن، پتاسیم و … وارد آب می گردد. انواع دستگاه آکوا پرو 10 مرحله ای در دسته دستگاه های آب معدنی ساز قرار می گیرند.

آکوا پرو 11 فیلتر

دستگاه تصفیه آب خانگی 11 مرحله ای یا 11 فیلتر Aqua Pro یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی  آکوا پرو است. شرکت آبگونه نمایندگی آکوا پرو در ایران می باشد.

روند فیلتراسیون و تصفیه آب در این دستگاه، همانند دستگاه آکوا پرو 10 مرحله ای می باشد. در مرحله یازدهم توسط فیلتر اکسیژن ساز و با شکست ملکولی آب، جذب اکسیژن توسط گلبولهای قرمز خون افزایش می یابد. این امر موجب افزایش سطح اکسیژن در مغز گردیده و حالات شادابی و نشاط را در بدن انسان تقویت می نماید.

آکوا پرو 12 فیلتر

آب تصفیه کن خانگی 12 مرحله ای یا 12 فیلتر Aqua Pro یکی از مدل های پر طرفدار و بهترین دستگاه تصفیه اب خانگی  آکوا پرو است. شرکت آبگونه نمایندگی آکوا پرو در ایران می باشد.

مراحل تصفیه در این دستگاه مانند همتای 11 مرحله ای خود می باشد. در مرحله دوازدهم دستگاه آکوا پرو 12 مرحله ای فیلتر قدرتمند اشعه یو وی قرار دارد. این فیلتر با تابش میزان استاندارد اشعه ماوراء بنفش، کلیه میکرو اورگانیسم های زنده داخل آب را از بین می برد. فیلتر اشعه UV همراه با فیلتر آنتی باکتریال این دستگاه، کامل ترین پالایش میکروبی را در بین دستگاه های تصفیه آب موجود ارائه می دهند.

2. دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا لایف

دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا لایف در 2 مدل مختلف توسط شرکت آبگونه پالایش گستر نوین تولید می شود. این 2 مدل عبارتند از:

  • آب تصفیه کن خانگی آکوا لایف 6 فیلتر
  • آب تصفیه کن خانگی آکوا لایف 7 فیلتر

مدل های مختلف این دستگاه با قابلیت هایی شبیه به انواع دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو قادر به تامین آب شرب مصرفی خانواده با کیفیت بسیار بالا و بصورت دائمی می باشند. شرکت آبگونه نمایندگی آکوا لایف در ایران هر 2 مدل این محصول را توزیع می کند.

دستگاه آکوا لایف 6 فیلتر

دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای یا 6 فیلتر Aqua Life یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی آکوا لایف است.

انواع فیلتر های تصفیه فیزیکی پایین دستگاه، آلاینده های معلق موجود در آب تا قطر 5 میکرون را پالایش می نمایند. فیلتر اسمز معکوس آلاینده های شیمیایی آب را تا قطر 0.0001 میکرون حذف می نماید. فیلتر پست کربن رنگ، بو و طعم بد آب را اصلاح نموده و فیلتر مینرال دستگاه املاح معدنی مفید را به خروجی از شیر برداشت اضافه می نماید.

دستگاه آکوا لایف 7 فیلتر

دستگاه تصفیه آب 7 مرحله ای یا 7 فیلتر Aqua Life یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی آکوا لایف است.

فرایند تصفیه و فیلتراسیون مرحله اول تا ششم این دستگاه مشابه با دستگاه آکوا لایف 6 فیلتر می باشد. همچنین فیلتر آلکالاین قلیایی ماهیت اسیدی آب را خنثی نموده و آن را بین 8 تا 9.5 درجه قلیایی می نماید.

3. دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا لاین

دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا لاین در 1 مدل توسط شرکت آبگونه پالایش گستر نوین تولید می شود. این مدل عبارت است از:

  • دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا لاین 6 فیلتر

قابلیت ها و امکانات این دستگاه مشابه با انواع دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو و آکوا لایف بوده و قادر به تامین آب شرب مصرفی خانواده با کیفیت بسیار بالا و بصورت دائمی می باشد. شرکت آبگونه نمایندگی آکوا لاین در ایران این محصول را توزیع می نماید.

دستگاه آکوا لاین 6 فیلتر

آب تصفیه کن 6 مرحله ای یا 6 فیلتر Aqua Line یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی  آکوا لاین است.

نحوه فیلتراسیون آب در این دستگاه مشابه به انواع دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو و آکوا لایف 6 مرحله ای می باشد.

4. دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پیور

دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پیور در 2 مدل مختلف توسط شرکت آبگونه پالایش گستر نوین تولید می شود. این 2 مدل عبارتند از:

  • تصفیه آب خانگی آکوا پیور 6 فیلتر
  • تصفیه آب خانگی آکوا پیور 7 فیلتر

امکانات و قابلیت های دستگاه آب تصفیه کن آکوا پیور همانند سایر مدل های تصفیه آب خانگی آکوا بوده و قادر به تامین آب شرب مصرفی خانواده با کیفیت بسیار بالا و بصورت دائمی می باشد. شرکت آبگونه نمایندگی آکوا پیور در ایران این محصول را توزیع می نماید.

دستگاه آکوا پیور 6 فیلتر

دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای یا 6 فیلتر Aqua Pure یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی  آکوا پیور است.

روند تصفیه و مراحل فیلتراسیون در دستگاه آکوا پیور 6 فیلتر همانند انواع دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو، آکوا لایف و آکوا لاین 6 مرحله ای می باشد.

دستگاه آکوا پیور 7 فیلتر

دستگاه تصفیه آب 7 مرحله ای یا 7 فیلتر Aqua Pure یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی آکوا پیور است.

تصفیه آب از مرحله نخست تا ششم این دستگاه مشابه با دستگاه آکوا پیور 6 مرحله ای می باشد. در مرحله هفتم و با کمک فیلتر آلکالاین قلیایی، خاصیت اسیدی آب خنثی گردیده و آب خروجی مابین 8 تا 9.5 درجه قلیایی می گردد.

5. دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا کلیر

دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا کلیر در 1 مدل توسط شرکت آبگونه پالایش گستر نوین تولید می گردد. این مدل عبارت است از:

  • دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا کلیر 6 فیلتر

این دستگاه امکانات و قابلیت های کاملا مشابهی با انواع دستگاه تصفیه آب خانگی شرکت آکوا داشته و قادر به تامین آب شرب مصرفی خانواده با کیفیت بسیار بالا و بصورت دائمی می باشد. شرکت آبگونه نمایندگی آکوا کلیر در ایران این محصول را توزیع می نماید.

دستگاه آکوا کلیر 6 فیلتر

دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای یا 6 فیلتر Aqua Clear یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی  آکوا کلیر است.

مراحل فیلتراسیون و روند تصفیه در این دستگاه همانند انواع دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا پرو، آکوا لایف، آکوا پیور و آکوا لاین می باشد.

6. دستگاه تصفیه آب خانگی آکوا اسپرینگ

دستگاه تصفیه آب آکوا اسپرینگ در 1 مدل توسط شرکت آبگونه پالایش گستر نوین تولید می شود. این مدل عبارت است از:

  • آب تصفیه کن خانگی آکوا اسپرینگ 6 فیلتر

دستگاه آب تصفیه کن خانگی آکوا اسپرینگ دارای امکانات و قابلیت های مشابه با انواع دستگاه تصفیه آب خانگی شرکت آکوا بوده و قادر به تامین آب شرب مصرفی خانواده با کیفیت بسیار بالا و بصورت دائمی می باشد. شرکت آبگونه نمایندگی آکوا اسپرینگ در ایران این محصول را توزیع می نماید.

دستگاه آکوا اسپرینگ 6 فیلتر

دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای یا 6 فیلتر Aqua Spring یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی آکوا اسپرینگ است.

در دستگاه تصفیه آب آکوا اسپرینگ 6 فیلتر، روند تصفیه مانند سایر مدل های تصفیه آب خانگی شرکت آکوا انجام می پذیرد.

دستگاه تصفیه آب خانگی شرکت سافت واتر

این شرکت یکی از معتبر ترین تولید کنندگان دستگاه های تصفیه آب در دنیا است. سافت واتر رقیبی جدی برای شرکت آکوا محسوب می شود. سافت واتر برندی آمریکایی بوده و محصولات خود را در کشور تایوان تولید می کند. تمامی محصولات این شرکت مجهز به سیستم اسمز معکوس RO است.

آبگونه به نمایندگی از سافت واتر در ایران انواع دستگاه تصفیه آب سافت واتر را ارائه می دهد. دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر در 3 مدل مختلف توسط شرکت آبگونه پالایش گستر نوین تولید می گردد. این 3 مدل عبارتند از:

  • دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر 6 فیلتر
  • دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر 7 فیلتر
  • دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر 8 فیلتر

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر دارای امکاناتی همانند آب تصفیه کن های شرکت آکوا بوده و قادر به تامین آب شرب مصرفی خانواده با کیفیت بسیار بالا و بصورت دائمی می باشد. شرکت آبگونه نمایندگی سافت واتر در ایران هر 3 مدل این محصول را توزیع می نماید.

انواع دستگاه تصفیه آب سافت واتر
انواع دستگاه تصفیه آب سافت واتر
تصفیه آب سافت واتر 6 فیلتر

دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای یا 6 فیلتر Soft Water یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی سافت واتر است.

انواع فیلتر های موجود و نحوه تصفیه در آب تصفیه کن خانگی سافت واتر 6 فیلتر مشابه با انواع دستگاه تصفیه آب خانگی 6 مرحله ای شرکت آکوا می باشد.

دستگاه سافت واتر 7 فیلتر

دستگاه تصفیه آب 7 مرحله ای یا 7 فیلتر Soft Water یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی سافت واتر است.

آب تصفیه کن خانگی سافت واتر 7 مرحله ای همانند همتای 6 فیلتر خود، آلاینده های فیزیکی و شیمیای درون آب را پالایش می نماید. همچنین در مرحله هفتم تصفیه و با کمک فیلتر آلکالاین قلیایی، ماهیت اسیدی آب خنثی گردیده و آب خروجی از دستگاه بین 8 تا 9.5 درجه قلیایی می گردد.

دستگاه سافت واتر 8 فیلتر

دستگاه تصفیه آب 8 مرحله ای یا 8 فیلتر Soft Water یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی سافت واتر است.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر 8 مرحله ای در مراحل اول تا هفتم عملکردی مشابه با نمونه های 7 مرحله ای خود دارند. در مرحله هشتم این دستگاه، فیلتر قدرتمند اشعه یو وی قرار گرفته که توسط تابش اشعه فرابنفش، تمامی میکروبها، ویروسها، انگلها و باکتری های موجود در آب را از بین برده و آن را ضدعفونی می نماید.

دستگاه تصفیه اب خانگی سی سی کا

این شرکت یکی از معتبر ترین تولید کنندگان دستگاه های تصفیه آب در دنیا است. شرکت سی سی کا رقیبی جدی برای شرکت های آکوا و سافت واتر محسوب می شود. سی سی کا برندی آمریکایی – کانادایی می باشد. این شرکت محصولات خود را در کشور تایوان تولید می کند. تمامی محصولات این شرکت مجهز به سیستم اسمز معکوس RO است.

شرکت آبگونه به نمایندگی از سی سی کا در ایران انواع دستگاه تصفیه آب این شرکت را ارائه می دهد. دستگاه تصفیه آب خانگی سی سی کا در 3 مدل مختلف توسط شرکت آبگونه پالایش گستر نوین تولید می شود. این 3 مدل عبارتند از:

  • تصفیه آب خانگی سی سی کا 6 فیلتر
  • تصفیه آب خانگی سی سی کا 7 فیلتر
  • تصفیه آب خانگی سی سی کا 8 فیلتر

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی CCK قابلیت ها و امکانات مشابهی با آب تصفیه کن های شرکت آکوا داشته و قادر به تامین آب شرب مصرفی خانواده با کیفیت بسیار بالا و بصورت دائمی می باشد. شرکت آبگونه نمایندگی سی سی کا در ایران هر 3 مدل این محصول را توزیع می نماید.

انواع دستگاه تصفیه آب سی سی کا
انواع دستگاه تصفیه آب سی سی کا
دستگاه سی سی کا 6 فیلتر

دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای یا 6 فیلتر CCK یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی سی سی کا است.

آب تصفیه کن خانگی CCK شش مرحله ای در مراحل اول تا ششم تصفیه، عملکردی کاملا مشابه با سایر مدل های دستگاه تصفیه آب خانگی شرکت آکوا و سافت واتر دارد.

دستگاه سی سی کا 7 فیلتر

دستگاه تصفیه آب 7 مرحله ای یا 7 فیلتر CCK یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی سی سی کا است.

آب ورودی به دستگاه روندی مشابه با فیلتراسیون انواع دستگاه تصفیه آب خانگی 6 مرحله ای را طی می نماید. دستگاه تصفیه آب خانگی CCK هفت مرحله ای دارای فیلتر آلکالاین قلیایی می باشد. توسط این فیلتر خواص اسیدی آب خنثی گردیده و آب خروجی از شیر برداشت دستگاه بین 8 تا 9.5 درجه قلیایی خواهد شد.

دستگاه سی سی کا 8 فیلتر

دستگاه تصفیه آب 8 مرحله ای یا 8 فیلتر CCK یکی از مدل های پر طرفدار دستگاه تصفیه اب خانگی سی سی کا است.

در انواع دستگاه تصفیه آب خانگی سی سی کا 8 مرحله ای، مراحل نخست تا هفتم تصفیه مشابه با دستگاه 7 مرحله ای خواهد بود. در آخرین مرحله از فیلتراسیون این دستگاه، فیلتر قدرتمند یو وی قرار گرفته است. این فیلتر با تابش مقدار استاندارد از اشعه یو وی، تمامی میکروبها، ویروسها، انگلها و باکتری ها را نابود کرده و آب را ضدعفونی می نماید.

دستگاه پیش تصفیه آب خانگی

زمانی که آب تصفیه نشده وارد خانه شما می شود با ورود به لوله ها و شیر آلات و تمامی لوازمی که نیاز به آب دارند، باعث ایجاد رسوب و آهک می شود. دستگاه پیش تصفیه آب خانگی قبل از ورود آب به ساختمان، کل آب ورودی را تصفیه می کند. در این صورت آبی سالم و به دور از آلاینده در اختیارتان قرار می دهد و از ایجاد رسوب و آهک در شیر آلات و لوازمی که با آب کار می کند جلوگیری می نماید.

دستگاه پیش تصفیه آب خانگی در حال حاضر در 2 مدل مختلف توسط شرکت آبگونه پالایش گستر نوین تولید می شود. این 2 مدل عبارتند از:

  • دستگاه پیش تصفیه آب خانگی 3 مرحله ای آکوا پرو
  • دستگاه پیش تصفیه آب خانگی 3 مرحله ای جامبو

دستگاه پیش تصفیه آب خانگی 3 مرحله ای آکوا پرو

دستگاه پیش تصفیه آب خانگی 3 مرحله ای آکوا پرو از محصولات تولیدی شرکت آکوا پرو می باشد. آکوا پرو با کمک فیلترهای 20 اینچ نیمه صنعتی و پورتهای ورودی و خروجی 1 اینج، یکی از بهترین نمونه های تولید شده توسط شرکت آکوا در سالهای اخیر است.

در مرحله نخست فیلتر الیافی پلی پروپیلن، آلاینده های فیزیکی موجود در آب شامل شن، ماسه، گچ، آهک، براده، زنگ زدگی، گل و لای و … را تا قطر 5 میکرون پالایش می نماید. سپس توسط فیلتر کربن پودری (UDF) باعث حذف گاز کلر، لجن آب، بوی نامطبوع، رنگ بد و طعم بد آب می گردد. فیلتر کربن جامد (CTO) موجود در مرحله سوم به حذف چربی، مواد شیمیایی، سموم کشاورزی و سایر آلاینده های داخل آب می پردازد.

دستگاه پیش تصفیه آب خانگی 3 مرحله ای جامبو

دستگاه پیش تصفیه آب خانگی 3 مرحله ای جامبو از محصولات شرکت سی سی کا است. جامبو توسط فیلترهای 20 اینچ نیمه صنعتی و پورتهای ورودی و خروجی 1 اینج، یکی از بهترین نمونه های تولید شده در سالهای اخیر است.

روند تصفیه و فیلتراسیون دستگاه پیش تصفیه آب خانگی 3 مرحله ای جامبو، کاملا مشابه با سیستم تصفیه در دستگاه پیش تصفیه آب خانگی 3 مرحله ای آکوا پرو می باشد.

دستگاه پیش تصفیه آب خانگی
دستگاه پیش تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

انواع دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی مشابه با دستگاه های تصفیه اب خانگی عمل می کنند. مهمترین تفاوت میان انواع دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی و دستگاه های تصفیه آب خانگی در سایز فیلترهای بکار رفته در آنهاست. همچنین در این نوع از دستگاه ها از فرایند اسمز معکوس بهره گرفته شده است. این دستگاه ها درمقیاس بزرگتری طراحی و ساخته می شوند و بیشتر برای مصارف آب شرب بالا کاربرد دارند.

انواع دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی
انواع دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

1. دستگاه تصفیه اب نیمه صنعتی سافت واتر

سافت واتر یکی از شرکت های معتبر در زمینه تولید انواع دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی سافت واتر با 8 فیلتر و توان تولید 400 گالن است.

نخستین فیلتر دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی سافت واتر فیلتر الیافی پلی پروپیلن 5 میکرون 20 اینچ اسلیم است. توسط این فیلتر آلاینده های فیزیکی معلق در آب تا قطر 5 میکرون پالایش می گردد. فیلتر دوم دستگاه فیلتر کربن گرانول 20 اینچ (UDF) نیمه صنعتی حاوی کربن پودری بوده و رنگ، بوی نامطبوع و طعم بد آب را حذف می نماید. فیلتر سوم دستگاه فیلتر کربن جامد 20 اینچ (CTO) نیمه صنعتی می باشد. این فیلتر با حذف مواد آلی مضر، فلزات سنگین و سایر آلاینده ها، آب را به سمت مجموعه 4 عددی از فیلترهای ممبران RO می فرستد. فیلتر های اسمز معکوس آلاینده های شیمیایی آب را تا قطر 0.0001 میکرون حذف نموده و در سیستم فاضلاب دفع می نمایند. فیلتر پست کربن مرحله هشتم بو و مزه ناشی از ماندن آب در مخزن را حذف نموده و آبی سالم در اختیار ما قرار می دهد.

2. دستگاه تصفیه اب نیمه صنعتی سی سی کا

سی سی کا یکی از شرکت های معتبر در زمینه تولید انواع دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی سی سی کا با 8 فیلتر و توان تولید 400 گالن است.

عملیات تصفیه در دستگاه نیمه صنعتی CCK همانند مراحل تصفیه در انواع دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی سافت واتر و در 8 مرحله انجام می پذیرد.

3. دستگاه تصفیه اب نیمه صنعتی آرتک

آرتک Artech یکی از شرکت های معتبر در زمینه تولید انواع دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی آرتک بوده و با 6 فیلتر و توان تولید 800 گالن طراحی و تولید شده است.

در دستگاه نیمه صنعتی 800 گالن آرتک، مراحل تصفیه فیزیکی جهت پالایش آلاینده های معلق در آب مشابه با انواع دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی سافت واتر و سی سی کا و توسط فیلتر های 20 اینچ نیمه صنعتی انجام می پذیرد. این دستگاه دارای 2 عدد فیلتر ممبران 400 گالنی شرکت فیلم تک می باشد. این فیلتر ها آلاینده های شیمیایی محلول در آب را تا قطر 0.0001 میکرون حذف نموده و توسط خروجی فاضلاب دفع می نمایند. فیلتر پست کربن موجود در مرحله هشتم دستگاه، بو و مزه ناشی از ماندن آب در مخزن را حذف نموده و آبی خالص و گوارا در اختیار ما قرار می دهد.

4. دستگاه تصفیه اب نیمه صنعتی زینود

برند زینود Xinode یکی از شرکت های معروف در زمینه تولید انواع دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی زینود با 8 فیلتر و توان تولید 400 گالن است.

کلیه مراحل فیلتراسیون و تصفیه آب در دستگاه نیمه صنعتی زینود 400 گالن مشابه با انواع دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی سافت واتر و سی سی کا 8 فیلتر 400 گالن می باشد.

اشتراک در
اطلاع از
امتیازدهی
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها