تعمیر دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

برای تعمیر دستگاه تصفیه آب  نیمه صنعتی و مشاوره رایگان و تعمیر دستگاه تصفیه آب با آبگونه با شماره ۹۱۰۱۵۳۰۰ تماس بگیرید.

بهترین راه برای سرویس و تعمیر تصفیه آب نیمه صنعتی استفاده از گروه های متخصص در این زمینه که در شهرهای مختلف شناخته شده باشند و دارای رزومه کاری موفق در ضمینه تعمیر تصفیه آب نیمه صنعتی  هستند می باشد.

در بسیاری از مواقع دیده می شود که افراد غیر متخصص که به صورت مسئول فنی در شرکت ها، تاسیساتی لوله کشی، الکتریکی اقدام به دستکاری سیستم های صنعتی و نیمه صنعتی  می کنند و آسیب ها و هزینه های بسیار بالایی را به مجموعه وارد می کنند.

برای تعمیر تصفیه آب صنعتی نظرات برای شروع سایزاین دستگاه ها متفاوت است و هر مجموعه ای شروع به سایز را به نظر و نوع کار خود مشخص می کند.

مجموعه زلال آب ایرانیان  به سیستم تصفیه آبی که برای جداسازی املاح به روش اسمز معکوس در سایزهای بالاتر از ۵ متر مکعب که از ممبران۴۰*۴۰ یا ۴ اینچ شروع شده است به بالا را  صنعتی می گوید.

در ساخت این سایز دستگاه تصفیه آب قدرت پمپ ها نسبت به سایز ممبران و میزان یون های نمکی موجود در آب تغییر می کند.

پیش تصفیه های این مدل دستگاه ها نسبت به کدورت آب سایز بندی می شوند.

این مجموعه با ظرفیت ۵ متر مکعب در شبانه روز به بالا می باشد.

اولین نکته جهت تعمیر تصفیه آب صنعتی  آشنایی با قطعات دستگاه صنعتی و نحوه عملکرد این قطعات میباشد.

تا زمانی که شما نسبت به کارکرد تک تک قطعات و محل صحیح قرار گیری آنها تسلط نداشته باشیم قادر به تعمیر و سرویس دستگاه صنعتی نمیباشیم.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با قطعات به کار رفته  و نوع عملکرد آنها آشنا کنیم.

به کلیه لوازم و قطعات مصرفی در ساخت یک پک کامل تصفیه آب صنعتی که بسته به نوع آب ورود به دستگاه از لحاظ میزان کل املاح محلول و کدورت، آلودگی های میکروبی، شوری آب، نوع و میزان کلرزنی و یا بدون کلرزنی، میزان رنگ و بو و مشتقات شیمیایی موجود در آب.

بطور مثال قطعات مصرفی در یک دستگاه ۲۵ متر مکعب برای آب ورودی شهری سنگین با یک دستگاه با همان سایز برای آب چاه آلوده و میکروبی که دارای رنگ و بو و کدورت زیاد باشد متفاوت می باشد و یا آب هایی که در مناطق نمکی هستند که درصد نمک معلق در آب آنها بسیار بالا می باشد، نوع فیلتر ممبران و قدرت پمپ متفاوت می گردد.

پس قطعات و لوازم جانبی سیستم صنعتی متغیر می باشد و بسته به نظر کارشناس و نظر کارخانه بصورت توافقی انتخاب و اجرا می گردد.

برای حذف کدورت آب در ابتدای مسیر ورود آب چاه به داخل تعمیر تصفیه آب صنعتی یک مخزن که داخل آب
از سیلیس دانه بندی شده تشکیل می شود نصب می گردد.

(سیلیس ریز، متوسط و درشت) که با فشار آب از بالای فیلتر بوسیله لوله وارد انتهای پوسته فیلتر شنی شده و به مرور به سطح فیلتر جریان پیدا می کند که به این دلیل مخازن بلند طراحی می شوند.

این عمل شبیه سازی شده از در طبیعت می باشد که آب با گذر از لایه های مختلف زمین گل آلودگی و کدورت خود را از دست می دهد.

کدورت و املاح درشت جذب لایه های شنی داخل مخازن شده و آب خروجی زلال تر می گردد که به مرور داخل مخزن فیلتر شنی جمع می شوند که برای حذف این رسوبات یک شیر بک واش بر روی فیلتر شنی نصب شده است که دارای ۲ وضعیت بک واش و بک واش سریع برای جدا کردن و دورریز رسوبات از داخل مخزن شنی در نظر گرفته شده اند که تایم زمانی شستشوی فیلتر شنی بر اساس نوع کدورت میزان حجم دبی آب که به سایز اتصالات ورود و خروج به مخزن بستگی دارد تعیین می گردد.

زمان و نحوه شستشوی مخزن فیلتر شنی باید به اپراتور تعمیر تصفیه آب صنعتی مورد نظر آموزش داده شود و نیاز به کارشناس دارد.

انواع مخازن فیلتر شنی

فیلتر شنی دردو نوع میباشد
مخازن همراه با شیر دستی و یا اتوماتیک همراه با لوله و نازل میباشد.

برای تعمیر تصفیه آب صنعتی  با کیفیت تر استفاده از مخزن از نوع FRP است زیرا قطر کمتری دارد وقابل نصب بر روی شاسی دستگاه  می باشد.

ایراد مخازنFRP دهانه کوچک برای تخلیه و تعویض مجدد مواد می باشد که خالی کردن مواد داخل مخزن زمان زیاد و سختی های خاص خود را دارد.

مخزن فیلتر شنی فلزی
مخزن فیلتر شنی فلزی از ورقه های فلزی ساخته می شود، داخل آن را اپوکسی (ضد زنگ می کنند)، بر روی آب نصب می شود، نازل های شیری در کف آن می توان نصب می گردد.

طول عمر کمتری نسبت به مخزن FRP دارد، سنگین تر، جابجایی سخت تری دارد و شیر فلزی سولو ولو دستی و یا شیراتوماتیک برقی می باشد.

در ساخت و مونتاژ تصفیه آب صنعتی یکی از مهمترین عوامل برای حفظ فیلتر ممبران دستگاه استفاده از مخزن کربنی در پیش تصفیه دستگاه می باشد، زیرا در کلر آزاد در آب و ترکیبات شیمیایی متغیرباعث از بین رفتن سریع ممبران و کاهش طول عمر مفید مبران صنعتی می شوند.

کاربرد مهم دیگر مخزن فیلتر کربنی حذف رنگ و مشتقت فلزی مثل سرب، جیوه، بو و مزه نامطبوع از آب و خوش طعم کردن در مصارف شرب می باشد.

مخزن کربنی هم مانند فیلتر شنی آب با فشار از قسمت بالای فیلتر از طریق لوله و نازل وارد انتهای مخزن شده و به آرامی از لا به لای دانه های کربنی که معمولا کربن اکتیو گرانل ۱۰۰% گیاهی با تخلخل بسیار بالا می باشند شده و با فعال کردن کربن و جوشش کربن مواد اضافی مثل رنگ دانه ها و بو را جذب کربن می کنند و آب بی بو بدون گازهای شیمیایی معلق را به سمت پمپ سیستم برای ورود به فیلتر ممبران آماده می کند.

عمر مفید کربن گرانل داخل مخزن کربنی ۶ ماه می باشد.

این فسلتر هم نیاز به بک واش مرتب دارد که اگر ذرات معلق به دور دانه های کربن جمع شده باشند دفع شوند.

فیلترهای میکرونی وظیفه جذب جامدات معلق که از فیلتر شنی عبور کرده و با ذرات معلق کربن گران ول پودری که از مخزن فیلتر کربنی عبور می کند را جذب می کنند که وارد لایه های فیلتر ممبران و کیپ شدن و خرابی زودهنگام فیلتر ممبران نشوند.

محل نصب این فیلترها قبل از ورود آب به پمپ  صنعتی می باشد.

و از ۲ پوسته سایز ۲۰ در دستگاه های صنعتی سایز کوچک به صورت فیلتر اسلیم باریکو سایزهای بزرگتر ۲۰ اینچ جامبو پهن استفاده می شود.

فیلترهای الیافی میکرونی از مواد پلی پروپیلن یا پ پ در ۲ سایز ۵ میکرون تولید می شوند.

فیلترهای
۵ میکرون بافت نرمتر و تراکم و وزن کمتری دارند ذرات درشت تر تا قطر ۵ میکرون را جذب می کنند و جلوی شکست فشار آب را نمی گیرند تا آب راحت وارد مرحله بعد شود.

فیلترهای یک میکرون بافت سفت تر، تراکم بسیار بالا و وزن بیشتری نسبت به فیلترهای۵ میکرون دارند و ذرات معلق تا قطر یک میکرون را جذب خود می کنند و درصدی بر روی فشار آب تاثیرگذار می باشند قیمت بیشتری نصب به فیلتر۵ میکرون دارند و ساخت شرکت های معتبر و وارداتی می باشند.

زمان تعویض فیلتر میکرونی دستگاه تصفیه آب صنعتی به میزان مصرف و عملکرد فیلتر شنی دستگاه بستگی دارد.

آنتی اسکالات بسیار مهم در سایز صنعتی می باشد که شامل یک پمپ با نازل های دهش و مکش و یک مخزن ذخیره مواد آنتی اسکالات که بر روی دستگاه در نظر گرفته می شود و باعث بالا رفتن طول عمر ممبران صنعتی می گردد.

تنظیم میزان تزریق و نوع و مرغوبیت آنتی اسکالات که بر روی دستگاه در نظر گرفته می شود و باعث بالا رفتن طول عمر ممبران صنعتی می گردد.

تنظیم میزان تزریق و نوع و مرغوبیت آنتی اسکالات از مهمترین نکات این پمپ می باشد تزریق بیش از حد خود باعث رسوب در داخل غشای ممبران و از بین رفتن آن می گردد.

از متخصصین با تجربه استفاده شود.

برای جداسازی یون ها و آلودگی ها در سیستم RO یا اسمز معکوس نیاز به فشار بسیار بالایی برای
ورود به غشای ممبران احتیاج می باشد که در دستگاه صنعتی به دلیل بزرگ بودن قطر و طول وسل های ممبران نیاز به پمپ های قدرتمند از برندهای معتبر می باشد.

که معمولا ۲ نوع پمپ در  های صنعتی به کار برده می شود در سایز های کوچک مثل دستگاه ۵ متر مکعب از یک بوستر پمپ که از یک هد پمپ و یک الکتروموتور پرقدرت تشکیل شده است استفاده می گردد ولی در سایزهای بزرگتر نسبت به سایز ممبران و میزان سختی کل از پمپ های طبقاتی با توان بسیار بالا استفاده می گردد.

بطور مثال برای آب با PPM سختی کل بالای ۲۵۰۰ یا لب شود نیاز به ممبران بسیار قوی دریایی و پمپی نیرومند برای توانایی جداسازی نمک از آب شور می باشد.

یک عدد دوزیک پمپ با قابلیت تنظیم تزریق آنتی اسکالات ( تبدیل +ph به –ph ) اسیدی کردن محیط جهت جلوگیری از رسوب گیری بر روی غشای ممبران  بر روی تعمیر تصفیه آب صنعتی نصب می گردد.

عملکرد و استفاده درست از این پمپ باعث بالا رفتن طول عمر فیلتر ممبران و جلوگیری از کیپ شدن غشای ممبران می گردد.

نکته: تنظیم دوزینگ پمپ تزریق نیاز به دقت بسیار بالا دارد، تزریق کم باعث عدم عملکرد صحیح و تزریق بیش از حد و استفاده از آنتی اسکالات های نامرغوب خود باعث رسوب در لایه های ممبران و کیپ شدن غشاء می گردد.

حتما از متخصص مشاوره بگیرید و به اپراتور آموزش صحیح داده شود.

وسل ممبران صنعتی
به محل قرارگیری ممبران (غشای اسمزی) که از فایبرگلاس فشرده و یا استنلس استیل با تحمل فشارهای مختلف (PSL 400-300) ساخته و تولید می شوند وسل می گویند.

در سایزهای مختلف با طول های مختلف در بازار موجود می باشد پرمصرف ترین سایز وسل ۴ اینچ و ۸ اینچ می باشد که نسبت به سایز دستگاه، طول متفاوتی برای تعداد ممبران که در داخل خود جای می دهند، تولید می شوند.

برای تامین میزان گذر آب در واحد زمان در سیستم های RO از قطعه پلاستیکی چهارگوش درجه بندی شده به نام Flow meter استفاده می شود.

معمولا برای دستگاه صنعتی ۲ فلومتر وجود دارد:
یکی نمایانگر میزان تولید دستگاه و میزان تولید و حجم خروجی آب تصفیه شده و دیگری برای تنظیم و مشخص کردن میزان پسّاب و حجم دورریز پسّاب خروجی از دستگاه می باشد.

نکته: تنظیم میزان خروجی فلومترها بسیار بسیار مهم می باشد و نیاز به تخصص دارد.

بدون هماهنگی با کارشناسان به تنظیمات میزان (باز و بسته) بودن شیرهای به کار رفته در سیستم صنعتی که دارای فلومتر است دست نزنید زیرا تغییرات بی مورد باعث خرابی دستگاه می شود.

میزان فشار در نقاط مختلف سیستم  صنعتی  توسط چند عدد گیج نمایشگر صور می گیرد.

اطمینان از سالم بودن گیج ها بسیار مهم می باشد.

این قطعه جزو قطعاتی از دستگاه تصفیه آب می باشد که نیاز به تعویض دارد و به دلیل فشارهای ناگهانی وارده زودتر از سایر قطعات خراب می شود.

یک سرویسکار  صنعتی و یا تعمیرکار  ماهر از روی میزان فشار وارده بر گیج های دستگاه تنظیمات دقیق را انجام و عیب یابی را سریع تر انجام می دهد.

توصیه می شود از برندهای معتبر استفاده شود.

در هنگام قطعی آب ورودی به سیستم صنعتی و یا بالا رفتن بیش از اندازه فشار از سیستم محافظت می کنند.

یک سوییچ فشار پایین در ابتدای ورودی دستگاه که قابل تنظیم و متغیر می باشد و یک فشار سوییچ فشار بالا بعد از ممبران نصب می گردد.

که دستور خاموش و شدن به موقع را به سیستم می دهد و نیاز به تنظیم دقیق دارند.

برای شستشو و زدودن رسوبات از غشای اسمزی (ممبران) استفاده می گردد.

شامل  CIP
پمپ استیل
مخزن ذخیره مواد شستشو
شیر برقی
مدارات برقی در تابلو برق
لوله کشی مخصوص به خود
در مواردی که غشای اسمزی دچار گرفتگی و کم شدن میزان تولید و بو گرفتن و آلودگی میکروبی شود.

با استفاده از مواد مخصوص در بعضی موارد قلیایی و یا اسیدی با دقت بسیار بالا در زمان مشخص شستشو صورت می گیرد.

تنظیمات سوییچ هایPLCنصاب نیاز به تخصص بالا در زمینه کار با تابلو برق، فشار بالا و پایین، آشنایی با آلارم های دستوری در برد کامپیوتری، انتخاب سایز لوله های ورود و خروج، تنظیم میزان دورریز پسّاب و فشار مورد نیاز دستگاه صنعتی را دارد.

در هر مکان و نوع آب و سایز خدمات تصفیه آب صنعتی نیاز به یک فرد آموزش دیده برای چک کردن حجم تولید و دورریز با فلوترها و فشار میزان گیج های نمایشگر، تنظیم کردن  و شستشوی به موقع ممبران صنعتی نیاز CIP آنتی اسکالات میزان تزریق و زمان برایبه یک فرد که به امور واقف باشد.

در غیر اینصورت دستگاه از مسیر درست تولید خارج شده و کم کم از بین می رود.

پس یکی از مهمترین ارکان خدمات نگهداری دستگاه استفاده از فردی دوره دیده که به صورت مرتب کلیه
اجزای دستگاه  را چک کنند و مواد تزریق ضد رسوب را بر اساس جدول انجام دهد.

زیرا خرابی هر قطعه در عملکرد و عمر مفید کل و شستشوی دستگاه تاثیرگذار می باشد.

شناخت درست مواد شیمیایی موجود در تصفیه خانه آب یکی از مهمترین آیتم های یک سرویسکار می باشد.

زیرا در بسیاری موارد دیده شده که افراد با کم یا زیاد ترکیب کردن مواد شستشو و یا بکار بردن اشتباه مواد با یکدیگر آسیب های بسیار زیادی به ممبران تصفیه آب صنعتی وارد کرده اند و یا باعث سوراخ شدن و یا کیپ شدن ممبرن صنعتی شده است.

درود بر شما دوست عزیز وقتتون بخیر امیدوارم حالتون عالی باشه توضیحاتتون خیلی مفید بود
ببخشید شما کارآموز هم میپذیرید
درود بر شما فعلا خیر
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
دیدگاه *
نام *
ایمیل *
وب‌ سایت
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

Math Captcha
4 + 3 =

زلال آب ایرانیان با بیش از ده سال سابقه در حوزه سیستم های تصفیه آب خانگی و صنعتی آماده ارائه خدمات و تامین قطعات انواع دستگاه های تصفیه آب در محل شما میباشد.

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

گذرواژه *

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

آب هدیه خالق یکتا به انسان ، از نعمتهای بزرگ الهی ، سرچشمه حیات ، باعث طراوت و شادابی ، عامل پاکی و سرآغاز زندگی تمام موجودات روی کره زمین است .

اهمیت آب سالم در زندگی بشر به اندازه ای بزرگ است که توضیح آن در چند سطر یا چند صفحه میسر نیست .
شرکت آبگونه پالایش گستر نوین بزرگترین وارد کننده و تامین کننده دستگاه های تصفیه آب خانگی ، نیمه صنعتی و پیش تصفیه در کشور با تکیه بر تجربه کاری چند سال گذشته و با هدف تامین سلامت جامعه که در سالهای اخیر با شیوع ویروس منحوس کرونا به مخاطره افتاده و پیشگیری از ابتلا به بیماریهای عفونی ، کلیوی و دستگاه گوارش با همکاری پرسنل مجرب و کارآزموده و همگام با آخرین تکنولوژیهای روز دنیا در صنعت تصفیه ، با گردآوری مجموعه ای کامل و بی نقص از دستگاه های تولیدی توسط بهترین و معتبر ترین برندها در صنعت تصفیه آب گام بزرگی در راستای سلامت خانواده و جلب رضایت حداکثری شما هم میهنان عزیز برداشته است .

محموعه آبگونه امیدوار است با گسترش روز افزون فرهنگ بهداشت در جامعه و درک بیشتر موضوع اهمیت استفاده از آب شرب سالم در زندگی توسط خانواده های ایرانی شاهد بهبود و ریشه کن شدن بیماریهای عفونی و گوارشی ناشی از مصرف آبهای آلوده باشیم .

در این راستا شرکت آبگونه خود را موظف به ارائه مشاوره صحیح و اصولی به خریداران گرامی و همراهی قدم به قدم جهت انتخاب بهترین ها توسط شما عزیزان نموده و ضمن ارسال و نصب رایگان کلیه محصولات خریداری شده توسط سفارش دهندگان محترم در شهر تهران و ارسال محصولات از طریق موسسات معتبر حمل و نقل مخصوص سفارش دهندگان محترم در کلیه شهرستانها در سراسر ایران ، با ارائه ضمانت نامه های استثنائی دو ساله در سطوح برنزی ، طلائی و الماس همراه با خدمات پس از فروش مادام العمر، اصالت و کیفیت دستگاه ها و خدمات مطلوب خریداران گرامی را تضمین مینماید .

جهت اطلاع از پیشنهادات شگفت انگیز در جشنواره زمستانه ، ثبت سفارش و خرید دستگاه های تصفیه آب به صفحه اصلی آبگونه مراجعه فرمایید .

جهت تعمیر دستگاه تصفیه آب  نیمه صنعتی تماس با کارشناسان فروش و اخذ مشاوره رایگان به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید .

اشتراک در
اطلاع از
امتیازدهی
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها