تصفیه آب کارواش

برای تصفیه آب  کارواش و مشاوره رایگان و تعمیر دستگاه تصفیه آب با آبگونه با شماره ۹۱۰۱۵۳۰۰ تماس بگیرید.

نصب سیستم تصفیه آب کارواش یک امر ضروری در کارواشهای شهری بشمار می آید زیرا بدلیل استفاده از مواد شیمیایی شوینده و همچنین کثیفی های خودرو، آب خروجی از کارواشها بسیار کثیف و میکروبی است و حتی الامکان باید از سیستم تصفیه آب کارواش استفاده نمود.

سیستم تصفیه آب کارواش انواع مختلفی دارد و از اجزای متفاوتی ساخته شده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت
همانطور که میدانید برای شستشو و کارواش خودرو با بخار خشک نیازی به استفاده از سیستم تصفیه آب کارواش نیست و این سیستم باید در کارواش های سنتی که از  واتر جت استفاده می کند نصب شوند ولی قیمت این تجهیزات را میتوانید بصورت آنلاین در سایت فروشگاهی کالا و تجهیزات کارواش استیم پاور مشاهده نمایید و برای آشنایی با سیستم تصفیه آب کارواش حتما این مقاله را بخوانید.

در سال های اخیر با افزایش جمعیت و مطابق با آن افزایش روز افزون خودرو ها، نیاز به شستشو خودرو و همچنین تعداد کارواش ها افزایش یافته است؛ به طور میانگین جهت شستشوی هر خودرو 30 تا 50 لیتر آب مصرف می گردد که با احتساب اینکه هر خودرو در سال 5 بار یا بیشتر به کارواش مراجعه می نماید، سالانه 150 تا 250 لیتر آب صرف شستشوی یک خودرو می گردد.

پساب حاصل از این کارواش و تخلیه آن به مجاری آب و نهرها به عنوان یک مشکل بسیار جدی تبدیل گردیده است.

در کارواش ها پساب حاصل از شست وشوی ماشین ها مستقیما به چاه یا کانال های آب تخلیه می شوند که این امر سبب آلودگی جدی و سمی شدن سفره ها و منابع آب زیرزمینی می شوند که امر تصفیه فاضلاب کارواش ها را ضرورت می بخشد.

یکی از راه های از بین بردن قارچ ها، باکتری ها (مانند لژیونلا) و ویروس ها از آب حاصل از شستشو، استفاده از سیستم های ازن زنی الکتریکی می باشد، چرا که ازن قدرت زیادی برای از بین بردن این میکروارگانسیم ها دارد.

نصب و استفاده از سیستم های ازن زنی بسیار ساده بوده و اطمینان این روش نیز بسیار بالا می باشد.

برخلاف گندزدایی توسط کلرزنی، استفاده از ازن برای این منظور هیچگونه تاثیر نامطلوبی بر روی ظاهر (رنگ) خودروها نخواهد داشت.

یکی دیگر از روش هایی که می توان از آن برای کارواش ها استفاده نمود، سیستم های اسمز معکوس یا RO می باشد.

سیستم های اسمز معکوس توانایی تولید آبی با کیفیت بسیار بالا دارند که پس از خشک شدن اتومبیل هیچ گونه اثری از آن بر روی بدنه خودرو باقی نمی‌گذارد.

گندانبار یا سپتیک تانک را می توان از یکی از اجزاء ابتدایی و کلیدی سیستم های تصفیه فاضلاب به حساب آورد.

تانک سپتیک فاضلاب یا مخزن سپتیک فاضلاب یا سپتیک تانک فاضلاب، مخزنی است که از پخش شدن فاضلاب جامد در محیط جلوگیری میکند.

به عبارت بهتر سپتیک تانک فاضلاب از طریق فعالیت باکتری های بی هوازی فاضلاب جامد را به فاضلاب مایع تبدیل نموده و تحویل طبیعت با واسطه چاه جذبی می دهد.

بطور کلی آب آلوده یا فاضلاب به آبی گفته می شود که در اثر مصارف گوناگون و ورود مواد خارجی کیفیت آن تغییر یافته و غیر قابل استفاده شده است.

هدف از تصفیه فاضلاب حذف آلاینده‌ها از پساب، به‌ویژه فاضلاب شهری و خانگی است که شامل روش های شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی، برای حذف آلاینده‌ها و تأمین فاضلاب تصفیه شده که برای محیط زیست بی‌خطر است، می‌باشد.

عمده استفاده ی واحد جداسازی روغن امولسیون، تنظیم مواد بیولوژیکی جدید در پس زمینه سیستم می باشد.

 
آب تنها منبعی است که جايگزينی برای آن فعلا وجود ندارد و به همين دليل امروزه تاکيد بر صرفه جويی و استفاده بهينه از منابع آبی می باشد.

امروزه تصفيه آب کارواش برای مصارف همچون تولید آب آشاميدنی و چه برای استفاده صنعتی، از اهميت خاصی برخوردار است.

در كاربردهای صنعتی همچون سیستم تصفیه آب کارواش عدم تصفيه مناسب و صحيح آب، دستگاه ها و تجهيزات را متحمل خسارات زيادی كرده و روند عمليات واحد کارواش را با مشكل مواجه خواهد ساخت.

پکیج‌های تصفیه تصفیه آب کارواش و فاضلاب، واحدهای پیش ساخته‌ای هستند که بصورت فلزی یا پلی اتیلن می باشند و جهت جهت تصفیه فاضلاب تولیدی اجتماعات کوچک یا واحدهای صنعتی همچون سیستم تصفیه آب کارواشمورد استفاده قرارمی‌گیرند.

پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی، انسانی، جهت تصفیه فاضلاب های بهداشتی , تولیدی اجتماعات کوچک یا واحدهای صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند.

 
شست‌وی اتومبیل و وسایل نقلیه با دست، بسیار بیشتر از شستشوی آن در کارواش آب مصرف می‌کند.

میزان مصرف آب در شستشوی دستی وسایل نقلیه در حدود ۴۰۰ لیتر برای هر اتومبیل است.

این مقدار در یک کارواش معمولی بدون استفاده از سیستم تصفیه آب کارواش و تجهیزات تصفیه و بازیابی آب برابر با ۱۵۰ لیتر بوده و در کارواش‌های مدرن که از سیستم بازیابی و تصفیه آب استفاده می‌کنند، به ۵۰-۱۰ لیتر برای هر وسیله نقلیه می‌رسد.

با توجه به هزینه‌های استفاده از آب شهری و همچنین خطرات زیست‌محیطی در کنار محدود بودن منابع آبی، استفاده از یک سیستم مجهز و نوین در بازیابی و سیستم تصفیه آب کارواش در کارواش‌ها باعث کاهش محسوس هزینه‌ها خواهد شد؛ چراکه با وجود این سیستم‌های تصفیه آب، ٪۹۰-۷۵ در مصرف آب موردنیاز برای شست‌وشوی اتومبیل‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

تصفیه فاضلاب در شبکه های تصفیه فاضلاب شهری و همچنین کاهش ۹۰ – ۷۵ درصدی مصرف آب با توجه به بحران آب موجود، از عمده دلایل الزام استفاده از سیستم های تصفیه آب یا سیستم تصفیه آب کارواش و فاضلاب آن می باشد.

سیستم های تصفیه آب کارواش و فاضلاب انواع مختلفی دارند و با توجه به خصوصیات فاضلاب ورودی و استاندارد مورد نیاز خروجی از تجهیزات و فرآیندهای مختلفی تشکیل می شوند.

 
در سیستم تصفیه آب کارواش به روش انعقاد و لخته سازی شیمیایی، فاضلاب پس از عبور از واحدهای تصفیه فیزیکی که عمدتاً شامل آشغال گیری می باشد، وارد واحد متعادل سازی گشته تا از نظر کیفیت و کمیت پساب یکنواخت گردد و سپس وارد تانک انعقاد سازی یا اختلاط سریع ( کوگولاسیون ) می گردد.

در  اختلاط سریع فاضلاب، ذرات کلوئیدی از نظر بار الکتریکی ناپایدار می شوند که اصطلاحا بدان Coagulation گویند.

در این واحد با تزریق ماده شیمیایی که توسط آزمایش جارتست تعیین می گردد حداقل مصرف مواد منعقد کننده و بهترین نتیجه از نظر انعقاد بدست می آید.

 سیستم تصفیه آب کارواش فاضلاب را پس از عبور از واحد اختلاط سریع به منظور انعقاد وگردهمایی کلوئیدهای بی بار و تشکیل ذرات درشت قابل ته نشینی یا همان فلوک در واحد فلوکولاسیون یا اختلاط آهسته Flocculation با مواد پلی الکترولیت مخلوط می کند.

سپس وارد حوض ته نشینی گردیده تا فلوک های تشکیل یافته در فاضلاب کارواش جدا شوند و فرآیند سیستم تصفیه آب کارواش تکمیل گردد.

 
یکی از روشهای متداول در سیستم تصفیه آب کارواش روش ECF است، روش انعقاد و لخته سازی الکتریکی بر اساس اعمال جریان الکتریکی به فاضلاب برای تصفیه و انعقاد بدون افزودن مواد منعقد کننده صورت می گیرد.

روش ECF قادر به حذف ذرات معلق با کمترین لجن را دارا می باشد.

ECF شامل قطعات فلزی که الکترود نامیده می شود و بصورت منظم و مشخصی درون فاضلاب قرار میگیرند ، با استفاده از اصل الکتروشیمی ، الکترود کاتد اکسید شده (الکترون از دست می دهد) و فاضلاب الکترون را دریافت می کند ، زمانیکه الکترود کاتد با فاضلاب در تماس است فلز ، داخل دستگاه آزاد می شود که شرایط برای اتعقاد و لخته سازی فراهم میگردد.

این روش در هنگام راه اندازی سیستم تصفیه آب کارواش اجرا میشود.

علاوه بر نقش مؤثر سیستم‌های گندزدایی در سیستم تصفیه آب کارواش ، باید به کاربرد سیستم‌های اسمز معکوس (RO) نیز اشاره کرد.

یک سیستم اسمز معکوس برای تصفیه آب کارواش می‌تواند آب خالص تولید کرده و با استفاده از آن، پس از خشک شدن خودرو هیچ اثری از رسوب و لکه‌های سفید روی بدنه خودرو مشاهده نخواهد شد.

همچنین استفاده از آب سختی گیری شده توسط سیستم‌های اسمز معکوس و یا ستون‌های سختی گیر، میزان مصرف مواد شوینده را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد و نیاز به انجام مرحله خشک‌کردن نهایی خودرو به‌صورت دستی را به حداقل می‌رساند که موجب صرفه‌جویی فراوان در وقت و هزینه و همچنین بهبود خدمات ارائه‌شده و درنتیجه افزایش رضایتمندی مشتریان خواهد شد.

فیلتر کربنی به خاطر از بین بردن طعم، بو، رنگ،BOD ،COD ، مواد آلی و کلر آزاد مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

کربن فعال مواد آلی موجود در پساب را ابتدا جذب می نماید و بعد جداسازی می کند.

پدیده جذب در سطح های درونی حفرات کربن اکتیو بخاطر حضور انرژی موازنه نشده ای است که میان اتم های سطحی و اتم های درونی سطوح حفرات موجود است، می باشد.

در صافی کربنی، پساب از بستر کربن فعال گرانولی عبور می کند و رنگ و بوی آن به وسیله کربن جذب شده و پساب خروجی آب در سیستم تصفیه آب کارواش  بدون هیچ نوع رنگ، بو و طعمی است که اصولا بعد از فیلتر شنی مخصوص قرار می گیرد.

این فیلترها به طور معمول جهت جداسازی ناخالصی های معلق موجود در پساب کاربرد دارند.

اساس کار آنها، تصفیه فیزیکی با به دام انداختن ذرات معلق در لایه های بستر فیلتر می باشد.

این فیلتر ها بصورت استوانه های تحت فشار طراحی شده و بدنه آن ها از جنس کربن استیل و فایبر گلاس می باشد.

داخل ستون ها بوسیله سیلیس پر می گردد که معمولا یک لایه ذرات درشت روی نازل ها جهت جلوگیری از گرفتگی و سپس یک لایه ذرات ریز بر روی آنها و ذرات درشت تر در بالا ریخته می شود و در  سیستم تصفیه آب کارواش باید استفاده شود.

 
پساب کارواش‌ها حاوی مواد شوینده ، روغن ها، دوده خروجی از اگزوز، ترکیبات پیچیده آلی، آمونيوم بي فلورايد ( ABF ) و همچنين حلالهاي مضر براي سلامتی موجودات زنده می‌باشد.

قسمت اعظم این پسابهای آلوده به چاههای جذبی هدایت شده و به سفره آبهای زیرزمینی وارد شده و روزانه بالغ بر 30 درصد و گاهی تا 50 درصد از آب توزیع شده درشهر تهران از همین منابع تامین می گردد.

لذا رفع آلودگی محیط زیست کارواش ها در شهر تهران امری ضروری و واجد اهمیت خاص می باشد و نصب و راه اندازی  سیستم تصفیه آب کارواش از اهمیت بالایی برخوردار است.

این نکته را بدانیم که استفاده از دستگاه کارواش بخار برای شستشوی خودرو نیازی به آب تصفیه کن ندارد.

نکته مهم درباره فاضلاب کارواش این است که هنوز سازمان محیط زیست ایران هیچ محدودیت و قانون مکتوبی را برای این واحد صنفی در دست ندارد و همچنین عامل باعث شده که امروز بیش از 90 در صد واحد های کارواش، معمولا آب در 2 مرحله مصرف می شود.

در ابتدا برای زدودن شن، ذرات شن ریز و روغن از سطح بدنه خودرو به مصرف می رسد که به اصطلاح به آن آب شستشوی کف نیز از آب استفاده می شود که به این دسته از آبها به اصطلاح آب شستشوی نهایی گویند.

از آنجا که آب استفاده شده در کارواش ها ممکن است از لحاظ میکروبیولوژیکی آلوده شده باشد، مشتریان و کارکنان کارواش ها باید در مقابل خطرات احتمالی که سلامت آنها را تهدید می‌کند، محافظت شوند.

این مورد معمولاً زمانی اتفاق می افتد که آب آلوده در فضایی بسته اسپری می شود.

احتمال ابتلا به بیماری های ویروسی و باکتریایی خطرناک در افراد از طریق استنشاق آئروسل های تشکیل شده، وجود دارد (به خصوص افرادی که دارای سیستم دفاعی ضعیفی می باشند).

پس حنما به فکر نصب سیستم تصفیه آب کارواش در محل کار خود باشید تا رضایت مشتریان حاصل شود.

اولین کاری که در کارواش ها بر روی ماشین ها صورت می گیرد شستشو با آب است که گل و لای روی ماشین ها با این عمل به آب خروجی اضافه می شود که در بحث تولید فاضلاب با عنوان TSS یا مواد معلق یاد می شود این مواد قابلیت ته نشینی دارند.

مرحله بعدی در شستشوی ماشین ها در کارواش اضافه نمودن کف یا اصطلاحا دترژنت می باشد که دارای سورفاکتانت ها می باشند این ماده ماهیت آلی داشته و باعث تغییر کیفیت شیمیایی در آب می شود.

از دیگر موادی که موجود در پساب یا فاضلاب کارواش ها می باشد روغن وگریسی است که همراه با شستشو به آب اضافه می شود وموجب الودگی جدی منابع آب زیرزمینی می شود و همین طور فلزات سنگینی مانند سرب که می باید در تصفیه پساب یا فاضلاب تولیدی در کارواش ها بدان توجه کرد و سیستم تصفیه آب کارواش باید قابلیت دفع این آلاینده را داشته باشد.

اصولا قسمت دستگاهها و سیستم ها مثل تجهیزات نیست که قیمتی ثابت داشته باشد.

هر سیستم و دستگاه به به نوع طراحی میتواند قیمت متغیری داشته باشد، زیرا استفاده از تجهیزات گرانبها و برند در سیستم های بزرگ و پیچیده قیمت آن را تغییر میدهد.

آپشن ها و ویژگی های هر سیستم و دستگاه نیز با یکدیگر متفاوت است و قیمت را شدیداً تحت تأثیر قرار میدهد که این قواعد نیز در ساخت و طراحی  سیستم تصفیه آب کارواش تأثیر ویژه ای دارد.

ولی بطور میانگین قیمت دستگاه  یا  سیستم تصفیه آب کارواش در بازار حدود 8 الی 25 تومان است
عوامل متعددی در قیمت سیستم تصفیه آب کارواش و فاضلاب آن تأثیر دارد به شرح زیر است: دبی فاضلاب، مقدار فاضلابی که در روز بایستی در روز تصفیه گردد.

معمولا به ازای شستشو هر ماشین معمولی حدود 40 لیتر فاضلاب تولید می شود.

با استفاده از دبی فاضلاب میزان حجم و ابعاد دستگاه تعیین می گردد.

 ایستگاه پمپاژ ، قبل از ورود فاضلاب به دستگاه بایستی فاضلاب در یک مخزن سپتیک ذخیره شود.

سپس فاضلاب پس از ذخیره سازی و اصطلاحا ته نشینی اولیه در سپتیک به سمت دستگاه پمپاژ شود.

 کیفیت فاضلاب ورودی و خروجی، اینکه مواد تشکیل دهنده فاضلاب به چی شکلی می باشد ، بسیار مهم است.

 
پکیج و سیستم تصفیه آب کارواش از ظرفیت 2 متر مکعب در شبانه روز تا 30 متر مکعب بصورت عرف می تواند ساخته شود.

 ظرفیت های بالا تر بسته به سفارش مشتری و خریدار قابل طراحی و اجرا می باشد.

نکات مهم در خصوص هزینه های راهبری و بهره برداری پکیج تصفیه فاضلاب کارواش این است که با توجه به فرایند های شیمیایی و الکتریکی لازم است تا قبل از خرید هر دستگاه توسط مشتری و خریدار، میزان و مقدار مصرف برق دستگاه و یا هزینه های بهره برداری و جاری شامل مصرف مواد شیمیایی از فروشنده و سازنده دستگاه سوال شود.

ضمنا با توجه به نوع سیستم تصفیه ، ممکن است به تعویض فیلتر ها و یا تعویض سیستم آند – کاتد ( در سیستم انعقاد الکتریکی ) و یا تعویض رزین آنیونی داشته باشید.

   
از این مطلب چقدر راضی بودید؟
روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.

8 / 5.

تعداد رای دهندگان: 5
تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

اب کارواش چگونه تامین میشود؟
شرکت افست میخواهد که در بخش تصفه اب معدنی در افغانستان کار خود را شروع نماید برای دستگاه تصفه کن که روزانه بشتر از 12000 هزار لیتر اب تصفه نماید ضرورت دارد
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *
دیدگاه *
نام *
ایمیل *
وب‌ سایت
ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آدرس شرکت:
تهران، خیابان آزادی تقاطع اسکندری جنب بانک آینده ساختمان رامان
آدرس کارخانه:
تهران، شهرك صنعتي شمس آباد (بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه) بلوار بوستان، کارخانه استیم پاور
شماره تماس دفتر: 02166888855
پشتیبانی 24 ساعته: 02128424816
انتقادات و پیشنهادات: 02128426324
ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

آب هدیه خالق یکتا به انسان ، از نعمتهای بزرگ الهی ، سرچشمه حیات ، باعث طراوت و شادابی ، عامل پاکی و سرآغاز زندگی تمام موجودات روی کره زمین است .

اهمیت آب سالم در زندگی بشر به اندازه ای بزرگ است که توضیح آن در چند سطر یا چند صفحه میسر نیست .
شرکت آبگونه پالایش گستر نوین بزرگترین وارد کننده و تامین کننده دستگاه های تصفیه آب خانگی ، نیمه صنعتی و پیش تصفیه در کشور با تکیه بر تجربه کاری چند سال گذشته و با هدف تامین سلامت جامعه که در سالهای اخیر با شیوع ویروس منحوس کرونا به مخاطره افتاده و پیشگیری از ابتلا به بیماریهای عفونی ، کلیوی و دستگاه گوارش با همکاری پرسنل مجرب و کارآزموده و همگام با آخرین تکنولوژیهای روز دنیا در صنعت تصفیه ، با گردآوری مجموعه ای کامل و بی نقص از دستگاه های تولیدی توسط بهترین و معتبر ترین برندها در صنعت تصفیه آب گام بزرگی در راستای سلامت خانواده و جلب رضایت حداکثری شما هم میهنان عزیز برداشته است .

محموعه آبگونه امیدوار است با گسترش روز افزون فرهنگ بهداشت در جامعه و درک بیشتر موضوع اهمیت استفاده از آب شرب سالم در زندگی توسط خانواده های ایرانی شاهد بهبود و ریشه کن شدن بیماریهای عفونی و گوارشی ناشی از مصرف آبهای آلوده باشیم .

در این راستا شرکت آبگونه خود را موظف به ارائه مشاوره صحیح و اصولی به خریداران گرامی و همراهی قدم به قدم جهت انتخاب بهترین ها توسط شما عزیزان نموده و ضمن ارسال و نصب رایگان کلیه محصولات خریداری شده توسط سفارش دهندگان محترم در شهر تهران و ارسال محصولات از طریق موسسات معتبر حمل و نقل مخصوص سفارش دهندگان محترم در کلیه شهرستانها در سراسر ایران ، با ارائه ضمانت نامه های استثنائی دو ساله در سطوح برنزی ، طلائی و الماس همراه با خدمات پس از فروش مادام العمر، اصالت و کیفیت دستگاه ها و خدمات مطلوب خریداران گرامی را تضمین مینماید .

جهت اطلاع از پیشنهادات شگفت انگیز در جشنواره زمستانه ، ثبت سفارش و خرید دستگاه های تصفیه آب به صفحه اصلی آبگونه مراجعه فرمایید .

جهت تصفیه آب کارواش تماس با کارشناسان فروش و اخذ مشاوره رایگان به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید .

اشتراک در
اطلاع از
امتیازدهی
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها