تصفیه آب تایوانی وتاثیرآن روی سلامتی بدن

تصفیه آب تایوانی و تاثیر آن روی سلامتی بدن

تصفیه آب تایوانی

تصفیه آب تایوانی؛ اصلا چه شد که این دستگاه های تصفیه آب به نام تایوان در سطح جهان شهرت یافت؟؟؟ تایوان جزیره ای در جنوب شرقی آسیا است. این جزیره یکی از تولید کنندگان پیشرو در زمینه تولید دستگاه های تصفیه آب است. تایوان به طور مداوم باکمبود آب مواجه است. بنابراین حفظ آب در این جزیره، چالشی بزرگ تلقی می شود. از اساسی ترین دلایل کم آبی در تایوان می توان به خشکسالی سالانه و سیل و بارندگی محدود اشاره کرد.

منابع اصلی اب در تایوان به 4 دسته زیر تقسیم می شوند:

  1. آب سطحی، آب رودخانه، دریاچه یا تالاب آب شیرین
  2. اقیانوس یا منبع دریا
  3. ابهای زیرزمینی یا آب شور ( آب واقع در فضای منافذ خاک و سنگ )
  4. اب دولتی

دولت این کشور برای جبران کم آبی در این کشور به تصفیه هر 4 منابع اصلی آب می پردازد.

دستگاه تصفیه آب
تایوان و بحران کمبود آبی

آب در تایوان اغلب حاوی سطوح قابل توجهی از گل و لای است و باید فیلتر شود. به طور کلی توصیه می شود که آب در تایوان قبل از مصرف جوشانده شود. بسیاری از ساکنان، فیلترهای آب برای شیرهای آشپزخانه خود دارند. همچنین روی یک سیستم تصفیه آب سرمایه گذاری کرده اند تا کیفیت آب در خانه های خود را بهبود بخشند. این وسایل می توانند هم طعم و هم سلامت آب را بهبود بخشند.

دستگاه تصفیه آب تایوانی مجهز به RO

دستگاه تصفیه آب تایوانی با حذف آلاینده های آب، کیفیت آب را افزایش می دهد. آب شهری دارای آلاینده هایی است که در دراز مدت می تواند سلامتی انسان را به خطر بیندازند. یکی از دلایل اصلی وجود آلاینده در لوله های آب شهری پوسیدگی لوله ها در دراز مدت است.

تصفیه آب تایوانی آکوا پرو
تصفیه آب تایوانی آکوا پرو

آب اسمز معکوس به آبی گفته می شود که با یک سیستم فیلتراسیون RO تصفیه شده است. به دلیل این فرآیند، آب اسمز معکوس طعم مطبوعی دارد و می تواند بسیار تمیزتر از آب معمولی شیر باشد.

یکی از رایج ترین کاربردها برای فرآیند اسمز معکوس نمک زدایی است. این فرآیند حذف نمک از آب دریا برای ایمن سازی آن برای نوشیدن است. با این حال، اسمز معکوس همچنین قادر است آب آشامیدنی خانگی شما را در محل استفاده تصفیه کند.

اسمز معکوس زمانی اتفاق می‌افتد که به یک محلول بسیار غلیظ فشار وارد شود تا آن را از یک غشای نیمه تراوا عبور دهد. این غشاء از عبور اجزای نامطلوب جلوگیری می‌کند. این فرآیند غلظت بیشتری از املاح را در یک طرف و تنها حلال را در طرف دیگر باقی می گذارد. در مثال استفاده از RO برای نمک زدایی، املاح نمک و حلال همان باقی مانده آب شیرین است. در مجموع، این بدان معناست که اسمز معکوس آب مناسب‌تری برای نوشیدن به شما می‌دهد.

 

مقایسه اسمز معکوس معمولی و اسمز معکوس پیشرفته

در یک سیستم تصفیه آب اسمز معکوس معمولی، آب ابتدا از طریق یک پیش فیلتر جریان می یابد. در پیش فیلتر رسوبات بزرگتر مانند ماسه یا خاک حذف می شود. سپس از فیلتر کربن فعال عبور می کند که طعم و بوی نامطبوع ناشی از مسائلی مانند کلر موجود در آب را کاهش می دهد.
در مرحله اسمز معکوس پیشرفته، آب بر روی یک غشاء نیمه تراوا جریان می یابد که آب را از آلاینده هایی به کوچکی یک اتم جدا می کند. این فاز می تواند تا 95 درصد از کل مواد جامد محلول در آب را کاهش دهد. محصولات پیشرفته RO همچنین ممکن است بسته به سیستم و نیاز کاربر، شامل مراحل فیلتراسیون اضافی نیز باشند. دستگاه های تصفیه آب تایوانی مجهز به این سیستم هستند.

تصفیه آب تایوانی
دستگاه تصفیه آب مجهز به اسمز معکوس

فواید استفاده از سیستم اسمز معکوس RO

دستگاه تصفیه آب تایوانی با استفاده از سیستم اسمز معکوس RO از جدیدترین دستگاه های تصفیه آب محسوب می شود. این سیستم دارای فواید بسیاری است که ما به شرح 3 مورد از فواید آن می پردازیم:

1. آلاینده های بیماری زا را از بین می برد: منابع آب می توانند حامل مشترک آلاینده های میکروبیولوژیکی بیماری زا مانند ویروس ها، باکتری ها، قارچ ها و انگل ها باشند. این آلاینده ها آب را برای مصرف نامناسب می کنند. مصرف این آب ممکن است منجر به بروز چندین بیماری منتقله از طریق آب مانند وبا، اسهال و حصبه شود. دستگاه های تصفیه آب تایوانی با  استفاده از پیشرفته ترین سیستم، این آلاینده های بیماری زا را کاهش می دهند.

2. طعم آب را شیرین می کند: ناخالصی های موجود در آب باعث می شود که مزه آب شور باشد. به همین دلیل می تواند بر طعم آب و حتی طعم غذایی که با آن طبخ می کنیم تأثیر گذار باشد. دستگاه های تصفیه آب تایوانی با حذف ناخالصی های موجود در آب مزه آب را شیرین می کند تا قابل شرب باشد.

3. فلزات سنگین را حذف می کند: آلاینده هایی مانند نیترات، نیترات، سرب، فلزات سنگین، آفت کش ها و غیره بالاتر از حد استاندارد در آب لوله کشی شهری وجود دارند. این آلاینده ها درطولانی مدت اثرات مضری برای سلامتی داشته و می توانند کلیه ها، کبد و سیستم عصبی را مختل کنند. حتی می توانند منجر به بروز بیماری هایی مانند سرطان و مسمومیت با سرب شوند. دستگاه های تصفیه آب تایوانی این آلاینده های سنگین را نیز تصفیه و میزان وجود شان در آب را صفر می کنند.

ضرورت وجود دستگاه تصفیه آب در منزل

ضرورت وجود دستگاه تصفیه آب در منزل درست زمانی اهمیت خود را نشان می دهد که برای بقا و حیات تان به آب نیاز دارید. زیرا بدون غذا می توانید تا چند روز زنده بمانید، اما بدون آب زندگی ادامه نخواهد داشت. آب یکی از ضروری ترین منابعی است که انسان برای بقا به آن نیاز دارد. برای اینکه سالم بمانید و بدن خود را در شرایط خوبی نگاه دارید، باید به منبع قابل اعتماد آب آشامیدنی سالم دسترسی داشته باشید. استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی موجب اطمینان از تامین آب شرب سالم و دائمی جهت مصارف گوناگون خواهد شد.

 

"<yoastmark

آب بدن شما را هیدراته نگاه می دارد. سموم را دفع می کند، مواد مغذی را به بدن شما می فرستد و به هضم غذا کمک می کند. شاید یکی از دلایل سردرد های همیشگی شما در طول روز، کمبود آب در بدنتان باشد. در واقع مغز شما به شدت تحت تاثیر وضعیت هیدراتاسیون بدن شماست. بنابراین مصرف آب به صورت منظم بسیار حیاتی بوده و حتی می تواند در سطح انژی شما نیز تاثیر گذار باشد.

یکی از راه‌های اطمینان از تمیز و سالم بودن آب، تصفیه کردن آب در خانه است. یک سیستم تصفیه آب تایوانی خانگی می تواند طیف وسیعی از ناخالصی ها مانند باکتری ها، آفت کش ها و ویروس ها را از آب آشامیدنی حذف کند. این امر دسترسی شما و خانواده‌ عزیزتان را به آب سالم و بهداشتی تضمین می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
امتیازدهی
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها