آب تصفیه شده توسط دستگاه تصفیه آب چه تغییراتی دارد ؟

آب تصفیه شده توسط دستگاه تصفیه آب چه تغییراتی دارد ؟

تصفیه آب با متد پیشرفته

تصفیه آب به منظور فیلتر و پردازش آلاینده ها و مواد شیمیایی از آب است. معمولاً با استفاده از دستگاه تصفیه آب زیرزمینی یا آب لوله کشی در فرآیندی تبدیل به آب تصفیه شده می گردد. از طریق تصفیه، بسیاری از انواع ناخالصی ها از بین می روند، از جمله: باکتری ها، جلبک، قارچ، انگل ها، فلزاتی مانند مس و سرب و آلاینده های شیمیایی.

روش های مختلفی برای تصفیه آب به صورت تجاری و خانگی استفاده می شود. در اکثر کشورهای غربی، آب آشامیدنی عمومی تصفیه می شود تا آب برای مصرف انسان ایمن باشد. با این حال، استانداردهای آب آشامیدنی در سراسر جهان متفاوت است و معمولاً بر اساس مقررات دولتی یا استانداردهای بین المللی است. در واقع، سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که بیش از 2.1 میلیارد نفر به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند. در کشورهایی که آب آشامیدنی عمومی را تصفیه می‌کنند، از روش‌های تصفیه مختلفی برای ایمن‌سازی آب استفاده می‌شود، از جمله:

  • انعقاد و لخته سازی
  • ته نشینی
  • فیلتراسیون
  • ضد عفونی کردن

البته این نکته حائز اهمیت است که کیفیت آب با توجه به مکان زندگی شما می تواند متفاوت باشد.

تصفیه اب در ویکی پدیا:

 

هر فرآیندی است که کیفیت آب را بهبود می‌بخشد تا آن را برای یک هدف خاص مناسب‌تر سازد. هدف استفادهٔ نهایی ممکن است نوشیدن، تأمین آب صنعتی، آبیاری، نگهداری جریان رودخانه، تفریح با آب یا بسیاری از کاربردهای دیگر، از جمله بازگرداندن به صورت امن به محیط‌زیست باشد. تصفیهٔ آب آلاینده‌ها و اجزای نامطلوب را حذف می‌کند یا غلظت آن‌ها را کاهش می‌دهد، به طوری‌که آب برای استفاده مورد نظر مناسب می‌شود.

دستگاه تصفیه آب خانگی

فواید تصفیه آب برای سلامتی

آب لوله کشی در بسیاری از مناطق بی خطر است اما با این حال ممکن است حاوی آلاینده هایی کمیاب باشد. به عنوان مثال، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) محدودیت های قانونی را تعیین می کند که برای مصرف کنندگان بیش از 90 آلاینده در آب آشامیدنی ایمن در نظر گرفته می شود . با این حال، قانون آب آشامیدنی ایمن به ایالت های تکی این امکان را می دهد که استانداردهای آب آشامیدنی خود را تنظیم کنند، تا زمانی که حداقل الزامات EPA برای آلاینده ها را برآورده کنند. این بدان معناست که برخی از ایالت ها مقررات آب آشامیدنی سخت گیرانه تری نسبت به سایرین دارند. اگرچه اقداماتی برای اطمینان از ایمن بودن آب آشامیدنی عمومی برای مصرف انجام می شود، اما می تواند حاوی مقادیر کمی از آلاینده ها باشد که می تواند بر سلامتی تأثیر منفی بگذارد.

به عنوان مثال، فلزات سنگین سرب و مس برای سلامتی بسیار سمی هستند. آنها می توانند باعث ناراحتی معده شوند و در صورت مصرف در طول زمان منجر به آسیب مغزی شوند. همچنین در کشورهایی که منابع آب عمومی از نزدیک تحت نظارت است هم ممکن است نفوذ فلزات سنگین به اب اشامیدنی رخ دهد.

برای مطالعه بیشتر از تاثیرات دستگاه تصفیه اب بر بدن میتوانید مقاله << دستگاه تصفیه آب و لزوم استفاده از آن در منزل >> را مطالعه کنید.

دستگاه تصفیه آب خانگی
دستگاه تصفیه آب خانگی

تصفیه اب آکوا پرو

معایب احتمالی تصفیه اب

فلوراید یک ماده معدنی است که برای بهبود سلامت دندان و کاهش پوسیدگی دندان به منابع آب آشامیدنی عمومی در برخی کشورها اضافه می شود. سطوح بیش از حد فلوراید هم برای سلول های مغزی و هم برای سلول های عصبی سمی است. فلوراید در طولانی مدت می تواند باعث نقص های یادگیری، حافظه و شناختی شود. با این حال، کارشناسان استدلال می کنند که سطح فلوراید موجود در آب آشامیدنی برای کاهش پوسیدگی دندان ایمن و مفید است. بخصوص در کودکانی که فقط از طریق آب آشامیدنی در معرض فلوراید هستند.

دستگاه تصفیه آب آکوا لایف

معایب تصفیه اب

  1. سیستم های تصفیه آب باید به طور منظم نگهداری شوند. اگر به درستی نگهداری نشوند، آلاینده ها می توانند در فیلترهای قدیمی جمع شده و به آب آشامیدنی شما نفوذ کنند
  2. وجود برخی از آلاینده ها حتی پس از تصفیه اب
  3. مقرون به صرفه نبودن
  4. تعویض فیلترها در زمان مناسب

دستگاه تصفیه آب سافت واتر

آب مقطر

آب مقطر برای حذف ناخالصی ها فرآیند تقطیر را طی کرده است. جوشاندن آب و جمع آوری بخار آب تقطیر نام دارد. این فرآیند در از بین بردن آلاینده هایی مانند باکتری ها، ویروس ها، تک یاخته ها مانند ژیاردیا و مواد شیمیایی مانند سرب و سولفات بسیار موثر است.

با توجه به اینکه آب مقطر دارای خلوص استثنایی است، معمولاً در مراکز درمانی و آزمایشگاه ها استفاده می شود.

دستگاه تصفیه آب سی سی کا

فواید آب مقطر

تقطیر آب روشی موثر برای حذف آلودگی ها از آب آشامیدنی است. سطوح آفت کش ها و سایر مواد شیمیایی در منابع آب عمومی مانند آب لوله کشی به موقعیت جغرافیایی شما و سازمان هایی که ایمنی آب آشامیدنی را در کشور شما تنظیم می کنند بستگی دارد. آب مقطر اساساً عاری از آلاینده‌هایی مانند آفت‌کش‌ها و باکتری‌ها است که می‌تواند برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مفید باشد. آب مقطر برای افرادی که مبتلا به بیماری های HIV/AIDS و برخی سرطان‌ها هستند بسیار مفید است. زیرا این افراد در معرض افزایش خطر ابتلا به ناخالصی‌های موجود در غذا و آب هستند. آب مقطر با حذف کلر از آب آشامیدنی طعم آب را بهبود می بخشد.

تصفیه اب آکوا لاین

خطرات بالقوه آب مقطر

در حالی که آب مقطر خالص ترین نوع آب است، اما لزوما سالم ترین آب نیست. فرایند تقطیر علاوه بر حذف آلاینده های مضر به حذف مواد معدنی و الکترولیت های موجود در آب نیز می پردازد. در واقع، تقطیر معمولاً حدود 99.9٪ از تمام مواد معدنی موجود در آب لوله کشی را حذف می کند. آبی که کلسیم و منیزیم کمی دارد می تواند باعث افزایش خطر شکستگی، زایمان زودرس و بیماری قلبی باشد.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که آب لوله کشی منبع اصلی دریافت مواد معدنی برای اکثر افراد نیست. آب مقطر تا زمانی که همانند یک رژیم غذایی متعادل رعایت شود نسبتاً ایمن است. تقطیر باعث حذف فلوراید از آب آشامیدنی می شود و این ممکن است باعث افزایش خطر پوسیدگی دندان شود. به همین دلیل رعایت بهداشت دهان و دندان برای افرادی که از آب مقطر استفاده میکنند ضروری است.

دستگاه تصفیه آب آکوا کلیر

برتری تصفیه آب

در بیشتر موارد، منابع آب آشامیدنی عمومی مانند اب لوله کشی ایمن هستند. فعالیت های انسانی ممکن است باعث آلودگی آب آشامیدنی شود. به همین دلیل بهتر است که روی یک سیستم تصفیه اب در خانه سرمایه گذاری کنید. بخصوص کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های مرتبط با آب آلوده هستند.

آب تصفیه شده توسط دستگاه تصفیه آب چه تغییراتی دارد ؟
آب تصفیه شده توسط دستگاه تصفیه آب چه تغییراتی دارد ؟

در کشورهای در حال توسعه که فاقد سروس بهداشتی مناسب هستند آلودگی آب مسئله ای جدی تلقی می شود. دستگاه های تصفیه آب انتخابی مناسب برای کسانی است که می خواهند آبی پاک و سالم بنوشند.

بسیاری از انواع سیستم های تصفیه در دسترس هستند، از جمله فیلترهای زغال چوب و UV، که ناخالصی هایی را که ممکن است در فرآیند تصفیه اولیه و در مقیاس بزرگ که اکثر آب لوله کشی طی می کند زنده بمانند، حذف می کنند. اگر کیفیت آب لوله کشی خود را زیر سوال می برید، می توانید آب را با خرید یک کیت تست خانگی یا تماس با آژانس تست آب در منطقه خود آزمایش کنید.

دستگاه تصفیه آب آکوا پیور

چگونه آب آشامیدنی خود را تصفیه کنیم؟

برخی از افراد برای بهبود بیشتر کیفیت اب، استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی را انتخاب می کنند. سیستم های دستگاه تصفیه آب خانگی می توانند طعم و بوی آب لوله کشی را بهبود بخشند و آلاینده های خاص را حذف نمایند.

شما باید در خرید دستگاه تصفیه آب دقت زیادی داشته باشید و با توجه به نیازتان دستگاه تصفیه آب تهیه کنید. سیستم‌های تصفیه اب خانگی ارزان‌تر از سیستم های پیش تصفیه اب خانگی هستند، بنابراین رایج تر هستند. این سیستم‌های فیلتراسیون می توانند به شیر آب متصل شوند و یا زیر سینک قرار گیرند. همچنین در پارچ‌های آب ایستاده با فیلترهای داخلی مانند فیلتر آب محبوب Brita عرضه شوند. برخی از یخچال ها همچنین دارای سیستم های تصفیه آب داخلی هستند.

دستگاه تصفیه آب آکوا اسپرینگ

اکثر سیستم های تصفیه آب خانگی از تکنیک های تصفیه زیر استفاده می کنند:

  • فیلتراسیون: سیستم های فیلتراسیون ناخالصی های ناخواسته را در سطح یا منافذ یک محیط جاذب به دام می اندازند. فیلترهای ذغالی در این دسته قرار می گیرند.
  • اسمز معکوس: این سیستم ها از یک غشاء نیمه تراوا استفاده می کنند که ناخالصی ها را از بین می برد.
  • اشعه ماوراء بنفش: این سیستم ها از اشعه ماوراء بنفش (UV) برای ضدعفونی آب با کشتن باکتری ها و ویروس های بالقوه مضر استفاده می کنند.

مهم نیست که چه نوع فیلتری را انتخاب می کنید. حتماً به دنبال مارک هایی باشید که دارای گواهینامه های سازمان های نظارتی مانند مؤسسه استانداردهای ملی آمریکا (ANSI) و NSF International هستند. این آژانس‌ها گواهی می‌دهند که سیستم‌های تصفیه اب خانگی، استانداردهای ملی آب آشامیدنی را برآورده می‌کنند یا از آن فراتر می‌روند. سیستم های تصفیه اب خانگی باید به درستی نگهداری شوند. پیروی از توصیه های سازنده برای نگهداری، از جمله تعویض فیلتر، برای اطمینان از اینکه اب شما به درستی تصفیه می شود مهم است.

دستگاه پیش تصفیه آب خانگی

سخن آخر

دسترسی به آب آشامیدنی تمیز برای سلامتی حیاتی است. در حالی که بیشتر منابع آب آشامیدنی عمومی کاملاً تنظیم شده و برای نوشیدن بی خطر هستند. آب تصفیه شده نسبتاً ایمن است ولی ممکن است قرار گرفتن در معرض آلاینده های خاصی را که در آب لوله کشی یافت می شود کاهش دهد. به یاد داشته باشید که کیفیت آب بسته به محل زندگی شما می تواند متفاوت باشد.

آبگونه پالایش گستر نوین

شرکت آبگونه پالایش گستر نوین بعنوان مجموعه ای سلامت محور ضمن تلاش در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات عمومی خریداران گرامی، خود را ملزم به ارائه و فروش دستگاه تصفیه آب برندهای معروف و دارای استانداردهای لازم و معتبر دانسته و همواره در جهت آسودگی خاطر و آرامش خیال خریداران محصولات خود گام برداشته است.

 

در صورت هرگونه نیاز به اخذ مشاوره می توانید با کارشناسان ما در واحد فروش آبگونه تماس حاصل فرمایید. لطفا در ساعات اداری با شماره تلفن های ثابت 02191015300 یا 02191015335 و در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل با شماره تلفن همراه 09912030530 تماس حاصل نموده و از خدمات مشاوره رایگان خرید دستگاه تصفیه آب از شرکت آبگونه پالایش گستر نوین بهره مند شوید.

اشتراک در
اطلاع از
امتیازدهی
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها